Gå til innhold

Gammel pc, nytt skjermkort?

Odin__

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei !

Lurer på om det er noe vits i kjøpe et nytt skjermkort til min pc. Nå har jeg et gammelt MSI Gforce4 Ti4200 128MB (uten den fæle vifta, som jeg bytta ut med en kjøleribbe tidligere), på en pc med en AMD Athlon 2100xp prosessor, 1024 MB DDR333 RAM, hovedkort med støtte for max AGP4X, 20" 1600*1200 DVI skjerm, Jeg har ikke lyst til å bruke mye penger på å nytt kort, da resten av maskinen jo er blitt ganske gammel, ikke mer en 4-800 kr,og da bare hvis det har en markant effekt i ytelsen. Noen spill jeg bruker: Rainbow Six Raven Shield, Batltefield 1942, og Civ 4. Som dere sikkert skjønner så må jeg kjøre en del av disse spillene med ganske redusert ytelse.

Jeg bruker egentlig ikke PCen veldig mye til spill men synes det er morsomt innimellom og hvis en liten investering kunne kunne hjelpe ville det vært svært aktuelt. Ellers bruker jeg den hovedsakelig til kontorapplikasjoner, billedbehandling, surfing, og musikk.

Noen som har noen tips til kort jeg bør vurdere, evt om det ikke er noe vits i det hele tatt med oppgradering ?

Mvh Odin__

Endret av Odin__
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...