Kanetheheatsink Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Sitter på LAN og skal late som jeg er proff. Så trenger noen kommandoer som jeg kan skrive inn i ledetekst. de eneste jeg kan er "Tree" og "ping". Da ruller teksten litt nedover.. Noen her som har noen tips? Mvh. Lasse
Joddleif Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Du kan jo gå inn i en mappe med mange filer å skrive dir. Da blir alle filene i mappen listet opp.
wil Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Spørs hva du vil gjøre det da? Hvilke oppgaver du vil utføre igjennom ledeteksten. Vil du sjekke IP adresse, vil du pinge nettet/ip adresser, vil du starte programmer fra ledeteksten, eller kanskje du vil slå av maskina di via ledeteksten. Dette er noe man trenger å vite for at man skal kunne gi noen kommandoer.
Kanetheheatsink Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Skrevet 26. februar 2006 Er egentlig litt samme hva som skjer (innen en viss grense ), så lenge det ser veldig proft ut!
MrLee Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 (endret) http://www.computerhope.com/msdos.htm http://elsa.berkeley.edu/sst/basic.dos.html noen må lære seg å søke med google før de prøver å se pr0 ut med DOS vindu... Endret 26. februar 2006 av MrLee
wil Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 For å komme inn på ledeteksten gjør du dette: Trykk start->Kjør, trykker Enter. Der skriver du CMD som er kommandoen for å komme inn på ledeteksten, så trykker du enter igjen. Da kommer ledetekst vinduet opp. Svart ledetekstvindu, noe liggnende dos. Hvis du selv har lyst til å finne kommandoer i ledeteksten trenger du bare å skrive help |more så får du opp alle kommandoene, |more gjør at du får opp en og en side, hvis du bare skriver help får du opp hele lista, men det blir litt usystematisk. Jeg liker å skrive |more bak help. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå