Gå til innhold

Xbox 360 på CRT-skjerm


spzh

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer å kjøpe meg Xbox 360 Premium. Det jeg lurer på da, er om det går an å bruke den forrige dataskjermen min, en 19" CRT, for å spille Xbox på? Jeg har ikke HD-TV, dessverre :no: Kabelen som følger med Premium-versjonen omtales som "Xbox 360 Component HD-AV Cable - en kabel som takler alt fra HDTV til standardkoblinger på TVen". Har hørt at det blir bedre grafikk ved å spille på en CRT-skjerm enn på en vanlig TV. Hvordan blir det i såfall med lyden? Kan den kobles på et stereoanlegg (AUX inn)?

 

Og forresten: Selges Xbox 360 Premium for mindre enn 3295,- noen steder?

 

Setter stor pris på om dere gidder å hjelpe meg litt her. Fant ikke svaret andre steder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd på min 19" monitor. Funket fint det. Monitoren taklet fint 720P og bilde ble helt rått. Men VGA kabelen hadde kun optisk lyd ut, så da er du avhengig av og kunne bruke det. Vet ikke om det finnes VGA kabler med analog lyd.

5662863[/snapback]

Så den ledningen som følger med kan brukes fra Xbox til CRT altså? Flott, da slipper jeg å kjøpe det i tillegg :)

 

Men hva mener du med optisk lyd? For å få lyden inn på stereoanlegg må jeg bruke RCA. Finnes det en omformer fra Xbox-kabelen eller noe, slik at jeg får lyden på stereoanlegget? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nå er jo en tv også en CRT skjerm da.. Cathode Ray Tube, så du mener vel en CRT-monitor

5663291[/snapback]

CRT-monitor ja ;)

 

Men ok, da må jeg kjøpe sånn kabel i tillegg, da. Men, hvordan fikser jeg det med lyden i såfall? :dontgetit:

5663586[/snapback]

 

Vga kabeln har som sagt bare optisk lyd. Hvis monitoren er gammel trenger du muligens en "gender changer" hvis monitoren ikke har "hun" inngang.

 

For eksempel denne: her

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Det enkleste er å kjøpe Microsoft sin Xbox 360 VGA kabel. Den koster ca.250-300 kr. hos de forskjellige nettbutikkene. Den kommer med en "gender changer" så det trenger du ikke å kjøpe løst. På kabelen er det også 2 RCA plugger og det følger med en overgang fra RCA til 3,5mm stereoplugg. Optisk kabel for lyd er det også mulig å koble til.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar
Det enkleste er å kjøpe Microsoft sin Xbox 360 VGA kabel. Den koster ca.250-300 kr. hos de forskjellige nettbutikkene. Den kommer med en "gender changer" så det trenger du ikke å kjøpe løst. På kabelen er det også 2 RCA plugger og det følger med en overgang fra RCA til 3,5mm stereoplugg. Optisk kabel for lyd er det også mulig å koble til.

5664838[/snapback]

Det samme tilbehøret fikk jeg med min billigere kabel fra Playtech.

Den støtter både optisk og gjennom rca. Storfornøyd.

Watchtower har ikke kabelen i motsetning til meg, tydeligvis for. som tidligere sagt. Både standard og Playtechs kabel kommer med analog lyd.

Konklusjon: Kjøp uten betenkning.

Lenke til kommentar
fulgte ikke med gender changer på min playtech... ikke rca til 3.5mm heller.  :dontgetit:

5664976[/snapback]

Play.com du kjøpte fra?

Fikk nemlig fullt utstyr jeg. tom. "gullbelagt rca\3.5mm

Kjøpte rundt jul. Vet ikke om pakken har forandret seg ved senere\tidligere tid. ;)

Endret av whom
Lenke til kommentar
fulgte ikke med gender changer på min playtech... ikke rca til 3.5mm heller.  :dontgetit:

5664976[/snapback]

Play.com du kjøpte fra?

Fikk nemlig fullt utstyr jeg. tom. "gullbelagt rca\3.5mm

Kjøpte rundt jul. Vet ikke om pakken har forandret seg ved senere\tidligere tid. ;)

5665054[/snapback]

 

kjøpte fra play ja. fikk den rett før jul.

Lenke til kommentar
Nå er jo en tv også en CRT skjerm da.. Cathode Ray Tube, så du mener vel en CRT-monitor

5663291[/snapback]

CRT-monitor ja ;)

 

Men ok, da må jeg kjøpe sånn kabel i tillegg, da. Men, hvordan fikser jeg det med lyden i såfall? :dontgetit:

5663586[/snapback]

 

Vga kabeln har som sagt bare optisk lyd. Hvis monitoren er gammel trenger du muligens en "gender changer" hvis monitoren ikke har "hun" inngang.

 

For eksempel denne: her

 

Lykke til

5664542[/snapback]

 

 

Herlighet, den har jo ikke det! Den har også 2 vanlige rca stereo plugger! :nei:

En annen ting, det følger med en gender changer. Det følger også med en stereo rca ---> mini jack 3,5mm "han".

 

Edit, snakket nå om microsoft versjonen. Kjøp den heller.

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Nå er jo en tv også en CRT skjerm da.. Cathode Ray Tube, så du mener vel en CRT-monitor

5663291[/snapback]

CRT-monitor ja ;)

 

Men ok, da må jeg kjøpe sånn kabel i tillegg, da. Men, hvordan fikser jeg det med lyden i såfall? :dontgetit:

5663586[/snapback]

 

Vga kabeln har som sagt bare optisk lyd. Hvis monitoren er gammel trenger du muligens en "gender changer" hvis monitoren ikke har "hun" inngang.

 

For eksempel denne: her

 

Lykke til

5664542[/snapback]

 

 

Herlighet, den har jo ikke det! Den har også 2 vanlige rca stereo plugger! :nei:

En annen ting, det følger med en gender changer. Det følger også med en stereo rca ---> mini jack 3,5mm "han".

 

Edit, snakket nå om microsoft versjonen. Kjøp den heller.

5666839[/snapback]

 

Beklager rotet. Det følger med to plugger for analog lyd! My BAD! har bygd inn 360`n i et skap og jeg var overbevist om at den bare hadde digital lyd, det er altså begge deler :thumbup: beklager!

Jeg har den Joytech vga versjonen og der fulgte det ikke med gender changer. Da er det best å velge alternativet som blev nevnt: microsoft sin versjon hvis du ikke har vga inn (hun-ingang) på monitoren.

Lenke til kommentar
Beklager rotet. Det følger med to plugger for analog lyd! My BAD! har bygd inn 360`n i et skap og jeg var overbevist om at den bare hadde digital lyd, det er altså begge deler :thumbup: beklager!

Jeg har den Joytech vga versjonen og der fulgte det ikke med gender changer. Da er det best å velge alternativet som blev nevnt: microsoft sin versjon hvis du ikke har vga inn (hun-ingang) på monitoren.

5667158[/snapback]

 

no problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...