Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke slaven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg formaterte akkurat PCen og instalerte windows på nytt. Alt gikk fint, helt til jeg oppdaget at jeg ikke finner slaveharddisken i windows explorer.

Her sjekket litt i bios etc. og der finner den harddisken. Den finnes også når jeg sjekker enhetsbehandling... Har også prøvd å oppdatere driverene, det funka ikke heller...

Noen som vet hva som er galt?

På forhånd takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner du den i enhetsbehandling? Eller Device Manager på godt engelsk.

Hadde et tilsvarende problem, da var det feil formatering som var årsaken. Fant disken i BIOS og enhetsbehandling, men fikk verken lest eller skrevet til den i windows.

Skrevet

Du kan prøve å ta ut kabel og strømstik til slave disken. Gjenstarte computeren. Lukke ned igjen, og koble atter disken til.

Det er altid best å koble fra alle andre disker når man formaterer og installerer windows på nytt.

Hilsen tukols

Skrevet

Tja.. se om det er hardware som er feil, men siden den blir funnet i bios, så er det vel trolig at det er noe feil i win. Sjekk at den får tildelt en bokstav som er ledig.. sjekk alle instillingene i logical disc manager...

Skrevet
Jeg formaterte akkurat PCen og instalerte windows på nytt. Alt gikk fint, helt til jeg oppdaget at jeg ikke finner slaveharddisken i windows explorer.

Her sjekket litt i bios etc. og der finner den harddisken. Den finnes også når jeg sjekker enhetsbehandling... Har også prøvd å oppdatere driverene, det funka ikke heller...

Noen som vet hva som er galt?

På forhånd takk...

5656304[/snapback]

du må vel sette den opp i disk management,sikkert formatere den der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...