Gå til innhold

Skjermkortproblem i Win MCE (GF6800XT)


johanhs

Anbefalte innlegg

Har et problem med Windows MCE installasjonen min...

Den henger seg rett og slett til tider. Veldig rart. Å sette på playlist og spille mp3 i flere timer kan gå greit, men å gjøre andre ting kan krasje den i løpet av minutter.

Ser ikke ut som det er problemer med kjølinga heller.

Prøvde så en reinstallasjon av Win MCE, men det hjalp ikke heller...

 

Jeg prøvde å kjøre memtest og minnet ble frikjent. Tok ut tv-kortet, men det hjalp ikke... Byttet ut skjermkortet, XFX 6800XT, men et gammelt PCI skjermkort. Etter det har ikke systemet hengt seg.

Med en gang maskinen var satt i hop kjørte jeg uten nvidia driverne til skjermkortet. Da er det vel en slags "default" driver i Win XP som brukes. Også da var det samme problemet med at maskinen hang seg. Regner da med at det ikke er et driverproblem? Kan være at akkurat dette skjermkortet ikke liker Win MCE ? Rare greier...!

Ser at 6800 kortene skal være MCE kompatible, men er 6800XT det også??

 

Jeg har falshet motherboard til nyeste BIOS (1.B) og installert de nyeste driverne til det også. Jeg fant ingen spesielle driver for MCE, så jeg brukte XP driverne. Regner med det er ok? Ellers har jeg installert MCE drivere for skjermkortet. For tv-kortet var det bare en type driver tilgjengelig, men regner med det er for MCE også, siden det er et MCE kort...

 

Jeg har denne datamaskinen:

 

MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939, Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

 

AMD Opteron 144, 1.8GHz, Socket 939, 1MB

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Kit w/two matched Value Select 512MB

 

XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI

 

Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, Tv-kort m/radio og 2stk tunere

 

Sony DVD-brenner DWQ30SV IDE OEM Silver, DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

 

eMagic USB2 multikortleser 3.5", for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

 

Silverstone SST-LC03 HTPC

 

NorthQ Strømforsyning 4001BULK ATX 400W

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har akkurat samme problemet.

det er skjermkortet som er problemet! xfx 6800xt er noe DRITT!! styr unna ffs!

har sendt tilbake mitt tredje kort til komplett av denne typen. alle har det vært feil med. prøvde også alt, ingenting funka. syntes synd på deg, jeg har jabba med komplett i 2 mnd nå for og få et kort som funker. aldri mer komplett sier jeg bare, her burde de ta ansvar, for xfx kortene er bare søppel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...