Gå til innhold

Aktivering av Windows "Må Ringe"


Anbefalte innlegg

Har nettopp re-innstalert Windows XP på nytt på 2 stk. maskiner, og til min store overraskelse måtte jeg ringe for å godkjenne begge. Det viste seg at etter nyttår må alle aktiviseringer av Windows utenom den første gjøres på denne måten, dette får å sikre at din versjon er 100% ekte.

 

Det jeg lurer på er om de tror at dette er den måten å få bukt på pirat kopieringen, noe jeg fikk inntrykk av at de mente. Min første Reaksjon var at hvis jeg må ringe får å aktivisere Win. hver gang jeg formaterer (noe jeg gjør ofte ettersom jeg tester forskjellige programmer og hardware) , så må jeg få meg en pirat kopi så jeg slipper telefon stresset.

 

Ps. Lurer også på lovligheten av dette? er ikke så oppegående på jus, men lurer på om det kansje er litt på kanten, også på grunn av at de tvinger brukere som kjøpte produktet før denne praksisen ble innført, til å godta denne.

 

Noen Erfaringer, Meninger eller tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på er om de tror at dette er den måten å få bukt på pirat kopieringen, noe jeg fikk inntrykk av at de mente. Min første Reaksjon var at hvis jeg må ringe får å aktivisere Win. hver gang jeg formaterer (noe jeg gjør ofte ettersom jeg tester forskjellige programmer og hardware) , så må jeg få meg en pirat kopi så jeg slipper telefon stresset.

Jeg har skaffet meg kopi for å slippe stresset - selv om jeg også har en lovlig versjon (en eller annen plass).

 

Jeg vil aktivt oppfordre folk til å IKKE betale for windows, for å fortelle at man forventer litt brukervenlighet. (Bruk heller linux eller lignende). På samme måte kommer jeg ikke til å kjøpe en cd med Rootkit, eller som bilstereoen ikke kan spille... :hmm:

Lenke til kommentar

For 5 år siden da XP var nytt, og jeg ikke hadde noen internettilkobling ringte jeg hver gang jeg la inn windows xp.

Jeg la det også inn på maskinene til et par kompiser og ringte da også. Begge gangene sa dama/mannen i andre enden at koden ikke ble godkjent. Jeg stilte meg da uforstående til det, og begge gangene fikset de ny kode til meg.

Med andre ord så er ikke dette systemet idiotsikkert, rett og slett fordi det finnes snille mennesker på support hos Microsoft.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...