Gå til innhold

Hvordan lage undertekster?

ken8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant siden undertexter.se og må si meg storfornøyd, men ble veldig nysgjerrig på hvordan dette gjøres?

Noen som har gjort dette før eller vet hvordan det gjøres? Regner med at de ikke sitter å skriver alt for hånd, da dette må ta veldig lang tid.

Ken8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det er et prog som kjenner igjen tale hvis man tar ut lyd'en av video fila? Og deretter gjør det om til tekst?

Takker hvertfall for svar, skal se på prog du snakker om, men regner med at det finnes mange forskjellige programmer.

Skrevet

De gangene jeg har tekstet film er det blitt gjort manuelt, jeg har altså skrevet hele teksten ord for ord.

Mulig det finnes programmer som gjenkjenner tale, men jeg tviler på at det er mulig å få til en helt automatisert prosess for å tekste film.

Skrevet

Jeg har alltid tekstet filmene manuelt, finnes kanskje programvare som gjenkjenner tale, men det vil neppe bli godt resultat hvis hele prosessen skal gjøres automatisk av dette programmet. F.eks når vi kommer til "slangord", når de snakker veldig fort eller utydelig og lignende, hadde det nok blitt dårlig resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...