ken8 Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Fant siden undertexter.se og må si meg storfornøyd, men ble veldig nysgjerrig på hvordan dette gjøres? Noen som har gjort dette før eller vet hvordan det gjøres? Regner med at de ikke sitter å skriver alt for hånd, da dette må ta veldig lang tid. Ken8
Ca3 Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Har ikke tid til lang forklaring, men programet er subtitle workshop
ken8 Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 Så det er et prog som kjenner igjen tale hvis man tar ut lyd'en av video fila? Og deretter gjør det om til tekst? Takker hvertfall for svar, skal se på prog du snakker om, men regner med at det finnes mange forskjellige programmer.
fargoth Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 De gangene jeg har tekstet film er det blitt gjort manuelt, jeg har altså skrevet hele teksten ord for ord. Mulig det finnes programmer som gjenkjenner tale, men jeg tviler på at det er mulig å få til en helt automatisert prosess for å tekste film.
Kadmium Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Jeg har alltid tekstet filmene manuelt, finnes kanskje programvare som gjenkjenner tale, men det vil neppe bli godt resultat hvis hele prosessen skal gjøres automatisk av dette programmet. F.eks når vi kommer til "slangord", når de snakker veldig fort eller utydelig og lignende, hadde det nok blitt dårlig resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå