Gå til innhold

Flyttet fra Sense til Chess


Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg blir litt formell nå, men jeg vil høre noen meninger om følgende problemstilling:

 

Har (hadde) avtale med Sense om et abbonement uten faste avgifter, kun betale for bruk. (Telenor nett)

 

En dag finner jeg et nytt simkort i posten der jeg er flyttet til Chess Move, (Netcom nett) og det kommer en faktura fra firmaet Chess som avtalegiro.

 

1. Jeg har aldri bedt om noe nytt abbonement eller inngått noen avtale om det. Overhodet ikke vært spurt om jeg er interessert.

2. Jeg har ikke inngått avtale om avtalegiro med firma Chess.

 

Simkortet har aldri vært tatt i bruk.

 

Kan de bare gjøre slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig jeg blir litt formell nå, men jeg vil høre noen meninger om følgende problemstilling:

 

Har (hadde) avtale med Sense om et abbonement uten faste avgifter, kun betale for bruk. (Telenor nett)

 

En dag finner jeg et nytt simkort i posten der jeg er flyttet til Chess Move, (Netcom nett) og det kommer en faktura fra firmaet Chess som avtalegiro.

 

1. Jeg har aldri bedt om noe nytt abbonement eller inngått noen avtale om det. Overhodet ikke vært spurt om jeg er interessert.

2. Jeg har ikke inngått avtale om avtalegiro med firma Chess.

 

Simkortet har aldri vært tatt i bruk.

 

Kan de bare gjøre slik?

5643535[/snapback]

 

Det samme skjedde med meg, jeg fikk dem til å skifte abonnementet til chess knock-out (ingen faste avgifter). Utgiftene mine har fakisk gått ned, men er misfornøyd med at internett ikke virker på mobilen lenger.

 

De har nok gått på en info-smell, jeg fikk brevet om at de skulle gjøre dette èn dag etter at jeg fikk det nye simkortet i posten.

 

Jeg vil tro at de kan gjøre slik fordi de skal avvikle Sense.

 

Forøvrig skiftet samboeren min fra netcom til chess, bl.a. for å få telenordekning. Hun fikk et netcom-simkort, men etter å ha forespurt chess om å få et telenor-simkort så fikk hun det.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Det er mulig jeg blir litt formell nå, men jeg vil høre noen meninger om følgende problemstilling:

 

Har (hadde) avtale med Sense om et abbonement uten faste avgifter, kun betale for bruk. (Telenor nett)

 

En dag finner jeg et nytt simkort i posten der jeg er flyttet til Chess Move, (Netcom nett) og det kommer en faktura fra firmaet Chess som avtalegiro.

 

1. Jeg har aldri bedt om noe nytt abbonement eller inngått noen avtale om det. Overhodet ikke vært spurt om jeg er interessert.

2. Jeg har ikke inngått avtale om avtalegiro med firma Chess.

 

Simkortet har aldri vært tatt i bruk.

 

Kan de bare gjøre slik?

5643535[/snapback]

Det samme skjedde med meg, jeg fikk dem til å skifte abonnementet til chess knock-out (ingen faste avgifter). Utgiftene mine har fakisk gått ned, men er misfornøyd med at internett ikke virker på mobilen lenger.

 

De har nok gått på en info-smell, jeg fikk brevet om at de skulle gjøre dette èn dag etter at jeg fikk det nye simkortet i posten.

 

Jeg vil tro at de kan gjøre slik fordi de skal avvikle Sense.

 

Forøvrig skiftet samboeren min fra netcom til chess, bl.a. for å få telenordekning. Hun fikk et netcom-simkort, men etter å ha forespurt chess om å få et telenor-simkort så fikk hun det.

5643940[/snapback]

Når måtte du endre?

Lenke til kommentar

Tror dette er rimelig ikke i tråd med retningslinjene som er lagt for teleoperatører. Dem har 2 eller 3 mnd på seg til å informere om at prisen skal økes, men kan gjøre det umiddelbart om prisen senkes. Når det gjelder bytte til annen operatør (sense -> chess) så tror jeg, uten at jeg vet med 100% sikkerhet, at du har rett til å få vite dette 2-3 mnd før, da dette medfører økte kostnader for deg som forbruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...