Håvard Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Hei! Tengte jeg skulle prøve meg med noe simpelt, siden jeg ikke har lest så mye om Visual Basic.. Da fant jeg ut at jeg skulle lage et net send program, og et program man kan slå av andre pcn over lan med.. Net send programmet ser ut til å fungere, men det gjør ikke shutdown programmet... Da man trykker på knappen "Shutdown" åpnes bare et nytt eksemplar av programmet. Private Sub Command1_Click() Shell "shutdown -s -t 20 -m \\" & Text1 End Sub Private Sub Text1_Click() Text1.Text = "" End Sub Koden er ganske simpel, men den bør da fungere? Kan dere hjelpe meg litt her ?
Moskus Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Man må være administrator på de andre PCene for å kunne slå dem av over LAN...
Håvard Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 Man må være administrator på de andre PCene for å kunne slå dem av over LAN... 5640563[/snapback] Det vet jeg.. Men alt jeg lurer på, er hva som er foil med koden, som gjør at programmet åpner et nytt eksemplar av det, når jeg trykker på shutdown knappen..
Moskus Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Heter programmet ditt "shutdown" kanskje? Har du prøvd: shell "c:\windows\system32\shutdown.exe -s -t 20 -m \\"
Håvard Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 Heter programmet ditt "shutdown" kanskje? Har du prøvd: shell "c:\windows\system32\shutdown.exe -s -t 20 -m \\" 5640680[/snapback] Tusen takk Det var jo egentlig ganske lett.. litt flaut at jeg ikke klarte det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå