simenss Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hvis jeg har følgende tabell: Array ( [1] => Array ( [lib] => Don't Worry Be happy [id] => 3533 [author] => BOBBY MCFERIN ) [2] => Array ( [author] => ) [3] => Array ( [lib] => grease [id] => 143 [author] => ) [4] => Array ( [author] => ) [5] => Array ( [lib] => midnight express 2 [id] => 89 [author] => ) } Hvordan får jeg fjernet alle radene som kun inneholder [author]? Altså: Jeg ikke vil fjerne rad 1, 3 og 5. Jeg vil kun fjerne de radene i tabellen hvor man kun finner [author], slik koden under viser: Array ( [1] => Array ( [lib] => Don't Worry Be happy [id] => 3533 [author] => BOBBY MCFERIN ) [2] => Array ( [lib] => grease [id] => 143 [author] => ) [3] => Array ( [lib] => midnight express 2 [id] => 89 [author] => ) } Endret 20. februar 2006 av simenss
Albino Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Du kan jo prøve denne: foreach ($arr as $a => $b) { if (!isset($arr[$a]['lib']) && !isset($arr[$a]['id']) && $arr[$a]['author']=="") unset($arr[$a]); }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå