Gå til innhold

Trenger hjelp til Partition Recovery!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Harddisken min med windows på har nylig kræsjet. Eller det vil si, den mista filsystemet sitt.

Jeg kjøpte så programmet "Active Partition Recovery" og brukte det til å scanne disken. Den fant filsystemet og viste meg en liste over alle filene på disken. Dermed så lagret jeg det i programmet, og programmet fortalte meg at diskene var nå i orden og filsystemet er NTFS igjen.

Jeg restartet PCen min og fikk meldinga "Operating system not found". Deretter bootet jeg opp en windows CD for å kjøre fixMBR i recovery console, men den gikk bare rett til partitioning disks, og der var harddisken vist som unknown filesystem, og ikke NTFS.

Jeg har prøvd å kjøre "Active Partion Recovery" programmet flere ganger og får meldinga om at disken er blitt reddet og at alt er lagret, men det fungerer fortsatt ikke.

Er det noen som kan hjelpe meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket med BIOS at den booter fra rett disk?

Kanskje du kan bruke recovery programmet til å lagre data på en annen disk, og så kan du installere alt på nytt. Det er endel mer jobb, men det er ofte ikke så enkelt å å rette opp i slike problemer.

Skrevet
Har du sjekket med BIOS at den booter fra rett disk?

Kanskje du kan bruke recovery programmet til å lagre data på en annen disk, og så kan du installere alt på nytt. Det er endel mer jobb, men det er ofte ikke så enkelt å å rette opp i slike problemer.

5635775[/snapback]

Det er en laptop med kun en harddisk =( Og så fryser den når jeg prøver å starte programmet med et eksternt lagringsmedie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...