Gå til innhold

Oppdatere BIOS eller driver ?


Jonn4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BIOS følger med hovedkortet, den trenger du ikke oppdatere.

Drivere derimot, må oppdateres. De ligger på disken og blir installert når du installerer Windows.

Det lar seg ofte ikke gjøre å starte Windows når man har byttet hovedkort. Du kan reinstallere alt, eller ta en Repair Install.

Hvis Windows starter så får du mange meldinger om at ny hardware er oppdaget og drivere blir installert. Hvis alt virker etter dette så er det antagelig i orden og du trenger ikke gjøre mer (men mange vil foretrekke å reinstallere uansett).

Lenke til kommentar
BIOS følger med hovedkortet, den trenger du ikke oppdatere.

Drivere derimot, må oppdateres. De ligger på disken og blir installert når du installerer Windows.

Det lar seg ofte ikke gjøre å starte Windows når man har byttet hovedkort. Du kan reinstallere alt, eller ta en Repair Install.

Hvis Windows starter så får du mange meldinger om at ny hardware er oppdaget og drivere blir installert. Hvis alt virker etter dette så er det antagelig i orden og du trenger ikke gjøre mer (men mange vil foretrekke å reinstallere uansett).

5634318[/snapback]

 

Kan jeg installere de nye driverne før jeg bytter hovedkort?

Lenke til kommentar

Antagelig ikke, mange drivere lar seg ikke installere uten at hardware er installert. Men det varierer.

Tror ikke jeg ville brydd meg om å forsøke det selv.

 

Repair Install er igrunnen en enkel operasjon. Det fungerer omtrent som å installere på nytt, men resultatet blir at du beholder det gamle istedet for å starte helt blankt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...