kRYTEC Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Har en Windows 2003 SBS som jeg vil aktivere File and Printer Sharing over internett på. Men får dette ikke til å virke. File and Printer Sharing virker helt fint over lokalnettet som serveren står på. Har åpnet alle de rette portene i firewall'en, sjekket alt jeg kommer på av diverse innstillinger uten at dette hjelper. Noen tips til hva som kan være galt her? Og ja, jeg er klar over at dette er fyfy, elendig sikkerhet osv og jeg heller bør sette opp en VPN løsning e.l. Men det hele her har endt opp med å bli ett såpass stor irritasjonsmoment at problemet bare må løses... Prøvde forresten å sette opp samme løsning mot en Windows 2003 Web Server Edition, og der virket det knirkefritt med en gang. Så hva har jeg gått glipp av her i forbindelse med Small Business Serveren? Endret 20. februar 2006 av kRYTEC
Gromit Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 ehm. Jeg husker ikke riktig på alt her, så ikke skyt så hardt, men du skal ha noe som heter Internet Print server der du bruker Internet Explorer som grensesnitt for å skrive ut ved hjelp av brukernavn og passord.
tdipower Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 (endret) Ja... dette er VIRKELIG fyfy! men det skulle vel klare seg med å åpne port 9100 for print... og fil vil jeg vel ikke fortelle deg hvordan du åpner... Ellers har du jo gratis VPN i SBS serveren så hvorfor iallverden bruker du ikke den? Endret 23. februar 2006 av tdipower
Kjellvez Skrevet 23. februar 2006 Skrevet 23. februar 2006 En annen løsning som vil kreve 0 konfigurasjon fra din side er Hamachi. Riktignok er det begrensning på samtidige brukere per VPN. Kjører Hamachi på en w2003 server fordi jeg var for lat til å sette opp windows egen VPN. Har nå VPN over internett uten å måtte konfigurere noe, går rett igjennom både ruter og hardware firewall. Da er det bare for klienten å også installere Hamachi, koble seg til samme nettverk som serveren, og vips så er man på LAN (vpn) http://www.hamachi.cc/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå