Gå til innhold

Trøbbel med MS Windows 2003 Server. Code 0x805000f


Micro80

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et lite problem og det er at jeg har problem med serveren min.

Kjører MS Windows 2003 Server Enterprise.

 

Maskinvaren serveren er bygget opp av er som følger:

Hovedkort: MSI K8D Master3-133-FA4R

CPU: 2x AMD Opteron 250

Sata kontroller: HighPoint RocketRAID 2220

Minne: 12 x 512 Mb 400 MHz

PSU: OCZ Powerstream 520 Watt

Kjøleren: Cooler Master Hyper 6 CPU-Kjøler

Case: Yeong Yang Server Cube - 0430BB

Sata drev rammer: Chieftec drevramme,4 stk.S-ATA HDD, sort

 

Feilmeldingen jeg får er som følger:

 

The reason supplied by user W2K3SRV\Administrator for the last unexpected shutdown of this computer is: System Failure: Stop error

Reason Code: 0x805000f

Bug ID:

Bugcheck String: 0x000000fc (0xf78a6984, 0xfbf34963, 0xf78a68f0, 0x00000000)

Comment: 0x000000fc (0xf78a6984, 0xfbf34963, 0xf78a68f0, 0x00000000)

 

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

 

Sata kontrollerens BIOS er oppdatert etter det jeg veit. Problemet oppstår veldig fort når jeg installerer SP1 i W2k3 Server. Har avinstallert SP1 men veit ikke om det oppstår igjen siden jeg ikke har utprøvd serveren etterpå.

Kan bytte til Fortron/Source Powersupply ATX 550W siden jeg har den i nærheten men tror ikke den løser noe da men men.

Vis noen der ute har tips som kan hjelpe meg er det veldig bra

Må få fikset dette her.

Endret av Micro80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg har et lite problem og det er at jeg har problem med serveren min.

Kjører MS Windows 2003 Server Enterprise.

 

Maskinvaren serveren er bygget opp av er som følger:

Hovedkort: MSI K8D Master3-133-FA4R

CPU: 2x AMD Opteron 250

Sata kontroller: HighPoint RocketRAID 2220

Minne: 12 x 512 Mb 400 MHz

PSU: OCZ Powerstream 520 Watt

Kjøleren: Cooler Master Hyper 6 CPU-Kjøler

 

Feilmeldingen jeg får er som følger:

 

The reason supplied by user W2K3SRV\Administrator for the last unexpected shutdown of this computer is: System Failure: Stop error

Reason Code: 0x805000f

Bug ID:

Bugcheck String: 0x000000fc (0xf78a6984, 0xfbf34963, 0xf78a68f0, 0x00000000)

Comment: 0x000000fc (0xf78a6984, 0xfbf34963, 0xf78a68f0, 0x00000000)

 

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

 

Sata kontrollerens BIOS er oppdatert etter det jeg veit. Problemet oppstår veldig fort når jeg installerer SP1 i W2k3 Server. Har avinstallert SP1 men veit ikke om det oppstår igjen siden jeg ikke har utprøvd serveren etterpå.

Kan bytte til Fortron/Source Powersupply ATX 550W siden jeg har den i nærheten men tror ikke den løser noe da men men.

Vis noen der ute har tips som kan hjelpe meg er det veldig bra

Må få fikset dette her.

5633077[/snapback]

 

dette har nok noe med en eller annen driver å gjøre. Prøv å installere på en standard IDE harddisk.. EN forskjell jeg vet om fra "sp0" til sp1 er støtte for NUMA. Vet ikke om dette har noe å si da.. Kan være en driver som bøgger med NUMA.

 

Jeg kjører forresten samme HK, bare at jeg kjører 8 stk 1 GB brikker ) og med SCSI disker.. 550W power som den du kunne bytte til.. (bruker bare 300W med 6 stk scsi-disker..målt ved strømuttak)

 

Highpoint er KJENT for litt småustabile kontrollere igrunn.. (min erfaring også)

 

les her:

http://www.legendmemory.com/modules.php?op...rticle&sid=2087

 

ser ut til at du må kjøre 266 MHz FSB for støtte for mer enn 8 stk brikker (4 pr CPU) på Master3-kortet..

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

It's a 2003 server SP1 bug. Microsoft know about the issue, released a patch

that didn't fix it and are still working on it. It's to do with terminal services and 2003 SP1. (Most Citrix servers with SP1 installed are getting random reboots with this error incl ours).

Can hapen once a day, once a week or once a month! Removing SP1 fixes it. It generally occcurs when somebody logs out and it's related to installed fonts or something.

 

Kilde: http://www.mcse.ms/message729326.html

 

Minneconfig fra MSI som ikke hadde så mange "valg", er helt sikker på at flere minnetyper vil fungere enn de som er oppgitt...

http://www.msi.com.tw/program/products/ser...rcm.php?UID=560

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

De minne modulene jeg har i pc'en er som følger:

 

10 x Kingston KTC-ML370G3/G2

2 x Kingston KTC-ML370G3/G4

 

Altså 10 x 1 Gb + 2 x 4 Gb Totalt 14Gb men får bare 7 Gb i minne.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg. Trenger råd. Spesielt fra folk som har dette

kortet jeg har.

Lenke til kommentar
De minne modulene jeg har i pc'en er som følger:

 

10 x Kingston KTC-ML370G3/G2

2 x Kingston KTC-ML370G3/G4

 

Altså 10 x 1 Gb + 2 x 4 Gb Totalt 14Gb men får bare 7 Gb i minne.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg. Trenger råd. Spesielt fra folk som har dette

kortet jeg har.

5661576[/snapback]

 

 

har du 6 stk 1 GB + 2 stk 4GB brikker på den "ene siden" der CPU 1 står? og har du kun en cpu? (sist hadde du 12 stk 512 MB brikker, så jeg spør bare..

 

for å benytte brikker på begge "bankene" må du ha 2 stk CPU-er..

 

pluss at jeg er usikker på om disse 2 GB modulene er støttet.. og de kan muligens komme frem som 2 x 512 i steden for...

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Tror jeg har funnet en løsning på problemet mitt jeg. Det er to ting som har gjort at det funker nå.

 

Den ene tingen er at Daemon Tool gjør at den ikke vil starte eller kutte ut etter 1/2 min vis du er heldig. Problemet jeg hadde var at Windows startet opp og før den spør etter brukernavn så kutta den ut i blue screen. Jeg avinstallerte programmet i Safe Mode og etter det gikk den fint opp igjen.

 

Den andre tingen er:

DEP kan forårsake feil og ved installasjon av SP1 så forandres BOOT.INI filen som du ser under. Settingen er vist før og etter SP1 er installert.

 

Før:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

 

Etter:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINXP="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

 

Jeg fjerna /NoExecute=OptIn fra linja og da funket alt bra. Har stått på i 6 1/2 time nå uten problem og det har den ikke gjort før. Endelig ser det ut som problemet lløser seg.

Håper det ikke er noe mer men tør ikke si noe annet en at det kan komme mer feil da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...