Scix Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Når jeg prøver å validere et CSS dokument, får jeg disse advarslene: Warnings URI : http://sovetid.com/test/css/style.css Line : 26 (Level : 1) You have no background-color with your color : a#linkHeader Line : 42 (Level : 1) You have no background-color with your color : ul#menu Line : 48 (Level : 1) You have no background-color with your color : ul#menu li a Line : 53 (Level : 1) You have no background-color with your color : ul#menu li a:hover Line : 76 (Level : 1) You have no background-color with your color : ul#menu li.menuLinkActive a Hvorfor? Skjønner ikke hva som er galt her... CSS validator
uranus Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Tror du skal ha background-color: definert i IDer hvor du har color: definert. Stemmer ikke det?
neivoll Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Det stemmer det. I alle tags hvor du har definert en skriftfarge må du også definere bakgrunnsfargen. Tror det går an å sette background: transparent; hvis du ikke vil endre bakgrunnen.
Scix Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Skrevet 20. februar 2006 Ikke for å mase, men det funket ikke helt det heller: Fil 2 Men CSSen blir jo premiert med gyldig, så det gjør vel ikke noe
neivoll Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Den er jo forsåvidt gyldig. Men for at du skal unngå advarsler må du vel skrive inn en skikkelig bakgrunnsfarge (ikke transparent), eller mulig det går hvis du setter background-color: transparent;
uranus Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Men hvis det er en class da? Må du ha background-color der og siden class ofte bruker på tekst stiler og slikt?
neivoll Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Tror da at det samme skal gjelde for class som for id, uten at jeg skal si noe sikkert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå