Gå til innhold

Trenger litt hjelp, noen spill hakker osv


tottings

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått en litt eldre kontor-pc, med disse spesifikasjonene:

 

- Intel Pentium III- prosessor

- 1,00 GHz

- 512 MB RAM

- Skjermkortet vet jeg lite om, annet enn at det er integrert i hovedkortet, og heter noe så godt som "Intel 82815 Chipset - Integrated i752 Graphics [A-2]" i følge Lavalys Everest.

 

Selvom det er en kontormaskin fra 2004 eller rundt der tenkte jeg jo at det går sikkert an å spille Counter Strike 1.6 på den...

Så jeg lastet ned steam, og lastet ned CS 1.6, og prøvde å spille. Det som skjer er at spillet hakker en del, og jeg får blant annet ikke våpenet over til høyre hånd. Bare venstre, uansett hvilke instillinger jeg endrer på.

 

Men for moroskyld hentet jeg Half Life-cd'en, og installerte og kjørte Half Life fra CD.

Da virket det som det skulle.

Så prøvde jeg å ta ut cd'en, og spille HL fra steam-menyen. Da hakket det litt mer, men det var bedre enn CS 1.6.

 

---

 

Er ikke så flink innen skjerm og grafikk, men har da noen alternativer...:

 

- En enda eldre kontormaskin (Pentium II, 350 MHz osv) jeg ikke bruker, men den har i det minste et ikke-integrert skjermkort. Vil det være bedre å rappe det?

 

- Eller kanskje skjermdrivere har en del å si? Tror faktisk jeg ikke har fått installert det etter jeg formaterte pc'en da jeg fikk den. (>_>)

 

Takker på forhånd. :)

Endret av tottings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, det skjermkortet var enda verre..

 

Trenger altså et PCI skjermkort som er så billig som mulig, som kan kjøre HL1/CS 1.6 osv... (Tenker på rundt 400-500 kr, men gjerne billigere om du finner..)

 

CPU'en er ikke til å skryte så veldig av som du ser i øverste post, så trenger ikke veldig dyrt skjermkort.

 

Noen tips til skjermkort?

Lenke til kommentar
En pentium3 er mye gamlere enn fra 2004, sikkert ikke en dag nyere enn fra 2001/2002 :hm:

5636731[/snapback]

 

Jepp. Pentium III duger imidlertid til CS 1.6. Jeg spilte det glatt med en P3 866 og et Geforce 2 GTS og et Geforce MX2. GTS var imidlertid et bedre valg, hakket ikke ved smoke og mye aktivitet.

Lenke til kommentar
som sagt i sted... innstaler driveren til skjermkortet... det skal gå greit med cs på det oppsettet

 

dumt å bruke 3-400kr hvis du ikke hadde behøvd det... vil vaffal anbefale deg å prøve med driver først..

5641440[/snapback]

Har installert noe driver greier, men vet ikke helt hvilken jeg skal ha. Den som ble linket til tidligere med noe OS/2 greier er vel helt på jordet?

 

Edit: Lastet den ned nå, men hvordan i huleste installerer jeg den? :S

 

 

nightwo1f: Jepp, har sett det.. :) Men skal se om drivere funker først.

Endret av tottings
Lenke til kommentar

Hm, fant den driveren til skjermkortet eller hva jeg skal kalle den..

 

Nå får jeg helt super 1.6 grafikk, våpenet i høyre hånd osv. Men det hakker mens jeg er i nærheten av røyk, og det går litt tregt og hakker litt generelt også. Men absolutt en bedring.. :)

Endret av tottings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...