Gå til innhold

Trenger innspill til damekamera!


Anbefalte innlegg

Hallais.

 

Madammen ønsker seg et lite digitalkamera hun kan ha med seg rundt i vesken.

 

Selv øyner jeg muligheten til å ha et ekstra kamera som kan brukes når jeg ikke gidder å ta med speilreflekskameraet vårt. (F.eks. i skitrekk, på fest eller på stranden)

 

Men, jeg aner ikke hva slags pris jeg bør ligge meg på. På ene siden vil jeg ha billigst mulig. Men, kameraet må ha god nok kvalitet til at bilder kan fremkalles og se bra ut! Samtidig må ikke kameraet bli så dyrt og bra at jeg slutter å bruke speilrefleksen! :)

 

Olympus µ-mini Digital er billig og fått skryt. Men, er kvaliteten god nok? (Tror kanskje kameraet er litt for sært for madammen)

 

Canon Digital Ixus Zoom er litt dyrere. Men, jeg synes det ser bra ut. Hvordan er kvaliteten her i forhold?

 

Canon Digital Ixus 40 og Canon Digital Ixus 700 er kanskje de jeg synes frister mest. Men, da begynner det fort å koste litt.

 

Noen innspill på disse eller andre små nette kameraer?

 

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av disse kameraene du nevner vil kunne erstatte en DSLR.

De ixus modellene du nevner er utgåtte modeller men finner du noen i butikker så

er det jo muligheter for å gjøre et kupp, ville da gått for Ixus 700 da denne er bedre en f.eks ixus 40.

 

Men Olympus digital Mju S er snertent lite kamera som tar gode bilder og er ikke spesiellt dyrt eller stort. Mener Japan Photo tar ca 1700,- for en og det er ikke

ille for 5 et megapixel kamera med god optikk. Løp og kjøp... :thumbup:

Lenke til kommentar

Selvom Ixus 40 er et bra kamera så begynner det nok å bli litt utdatert. Prisen i følge prisguiden var jo igrunn ganske stiv.

 

Ta en titt på Ixus 55.

Snertent og rålekkert. Vi har det på jobben, og jeg tror jammen meg jeg skal kjøpe det privat også.

 

Ixus 50 er jo også et bra alternativ hvis du vil 500 kr. ned i pris. Det er dog noe større og har mindre LCD-skjerm.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...