Gå til innhold

Spille av DVD på pc'n....


Bruce

Anbefalte innlegg

Jeg leide meg film ikveld her, satte meg ned i god stolen å putta platen inn i DVD rom'en på pc'n, hva skjer? Jo, den står bare å jobber.. Bruker WinDVD har også prøvd med Windows Media Player.

Så det jeg lurer på er; er det kommet en ny kopi beskyttelse som nekter deg å spille av DVD filmer på PC?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis dette skjer bare med enkelte DVDer (som på sin side virker i andre spillere), så har jeg opplevet noe lignende. Terapien i mitt tilfelle var å fornye spilleren. Forestiller meg at servoen ikke greide å finne(og holde på) innløps-sporet sporet på enkelte plater med, la oss si, en viss (mikroskopisk- alt er relativt) eksentrisitet, kanskje formedelst en antagbar akkumulasjon av - for å si det rett ut- møkk i maskineriet, eller, for den saks skyld, slitasje på enkelte (vitale) glideflater og lignende, tilhørende servoens/laserpickupens edlere deler), osv (sviktende kvalitets kontroll hos fabrikanten, f.eks.)

Enkelte ganger kunne jeg få avspillingen igang ved å sette inn platen mens spilleren var nylig brukt og "varm" , og en periode syntes det å holde linsen pinlig ren nytte en smule, men til syvende og sist gad jeg ikke stresse mer med det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-18 20:11, skrev Bruce:

Jeg leide meg film ikveld her, satte meg ned i god stolen å putta platen inn i DVD rom'en på pc'n, hva skjer?


 

En del leiedvder jeg har vært borti, ser ut som om de har vært med i 2.verdenskrig. Da er det ikke rart at spilleren din har problemer. Tannkremtrikset pleier å funke, men husk å si fra at platen er fuxxored i butikken. Vi pleier å få en gratis leiefilm i tillegg når sånt skjer. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...