Gå til innhold

AMD eller Intel?


Spiff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter nå med en gammel PIII 800@960, men det blir snart AMD av flere grunner. Det yter betydelig bedre i forhold til pris, er generelt bedre overklokkere (bl.a. fordi man kan justere multiplier) og er sannsynligvis det kraftigste man kan få til de fleste applikasjoner i dag.

 

PIII har gjort sitt, og passer etter min mening bare i billigmaskiner nå - rent bortsett fra at AMD-baserte maskiner til lik pris blir betydelig kraftigere...

 

P4 kommer ganske sikkert til å bli en knallbra prosessor om et halvt til et år, men før det skal lønne seg å investere i den må den ha kommet i nytt format, ha gode chipset med støtte for DDR RAM og ikke minst ha mer programvare som drar nytte av fordelene ved prosessoren.

 

Det er i alle fall min mening, men det er bare en mening, ingen fasit.

Lenke til kommentar

Intel kommer med en ny utgave av Pentium4 nuh (2-4mnd) og den er kraftig oppdatert fra willamette (bla MYE med l1 og l2 cache), den er også 0.13 micron som radikalt forbedrer overclockingspotensialet

 

Tror vel kanskje det er Palamino som bør passe seg litt, hvertfall hva ytelse angår, pris - hvis Intel ikke vil fortsette å tape markedsandeler gjøre de forhåpentligvis noe med denne også

Lenke til kommentar

Sånn det er i dag er AMD best når det gjelder pris/ytelse, og på mange av dagens programmer. Pentium 4 er (I regret to say) mye mer framtidsrettet enn dagens AMD prosessorer og vil sannsynligvis bli betydelig kraftigere enn AMD's tilbud i løpet av et års tid eller noe sånt.

 

Ellers gleder jeg meg veldig til å se Hammer-serien til AMD, de har på ingen måte tenkt å gi opp med det første!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er lei av slike debatter...

 

Jeg er enig pr.dags dato at AMD er en bedre prosessor en Pentium 4, når man legger vekt på pris.

Ytelsen er heller ikke sammenlignbar når man vektlegger Mhz vs Ytelse. Pentium 4 er en prosessor med helt ny arkitektur, som er bygd for å "vokse" og yter generellt bedre enn AMD i generell bruk av en PC (overall performance.

Et Pentium system har også vist seg og fungere mer stabilt enn et AMD basert system. Derfor er Pentium ennå et rådende system i nettverks-servere, og system som er helt avhengig av 100% uptime.

Jeg mener også at P4 ennå er i barnestadiet og at vi derfor ikke har sett dens fulle potensiale.

 

AMD er selvølgelig mer en godt nok til generell bruk spesiellt spillmultimedia,og er et fornuftig valg hvis man ikke vill betale for en fremtidsrettet teknologi som Pentium 4 er.

Minne teknologien med RDRAM er også et bevis på at dette er et system som har kommet for å bli, når p4, har vokst litt til vil den dra skikkelig nytte av dens overlegne minnehastighet og da vil nok AMD bli hengende langt bak Intel i Ytelse på grunn av internminnets flaskehals.

 

Et pc opsett blir aldri bedre en den svakeste komponenten i systemet.

 

Så til alle som er i tvil, og vil benytte computeren i lang tid, så er Intel Pentium 4 valget (med RDRAM).

 

Vil du ha en rask PC men legger stor vekt på pris, kjøp AMD, det nest beste valget :smile:

 

mvh Coolman og hans dyrkjøpte P4-system. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...