Gå til innhold

Trenger litt veiledning


fal

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ivrig gamer (cs) som skal reise på warpzone fra østlandet. Derfor vil jeg helst ikke drasse på min crt. Det jeg tenkte på da var at jeg skulle låne en skjerm fra thorn. Etter at jeg letet rundt på deres webside så fant jeg denne :

http://tinyurl.com/cch6g

 

Det jeg lurte på var følgende :

1) Egner denne seg til CS?

2) Er 8 ms merkbart? Snakk gjerne av erfaring eller vis til artikler som omtaler dette emnet.

3) Ser at den er forholdsvis ny, men jeg har absolutt null peil på skjermer, så lurte på om jeg kunne kjøre denne opp i 100 hz på 800 x 600 (det jeg bruker in-game)?

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen som vet? :(

5624401[/snapback]

 

Jeg vet ikke jeg heller, siden jeg kjører CRT jeg og. Men det jeg leste i hverfall er at du får ikke 100Mhz på en LCD, 60Hz er vel standard på de, enkelte klarer 75, men det er ikke noe vits siden det har ikke noe innflytelse verken på bildekvalitet eller at det er noen flimrer som kan føre til hodepine ved langvarig bruk.

 

Jeg vet ikke om du får kjøre skikkelig 800x600 på den LCD. Det er mange skjermer som sliter i så kalt ikke optimal oplløsning. For den skjermen du henviste til er optimal oppløsning 1280x1024@60Hz, så ikke vet jeg hvordan den klarer seg med 800x600.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...