Gå til innhold

playx.no = dvdmoon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Hmm, mener å ha hørt noe slikt en gang i tiden, at dvdmoon og playx.no var forbundet på en eller annen måte.

 

Det jeg dog vet er at Games199.com og Playx.no har en eller annen forbindelse. Games199.com hette før noe annet, dessverre kommer jeg ikke på hva de het før. Uansett, både games199 og playx.no er å anbefale. Lav frakt og superrask levering er noe av de tingene som gjør at jeg velger dem når jeg ønsker å bestille spill og/eller dvd'er.

 

Edit: Forøvrig er det ikke kun 1 person som driver stedene, der er flere.

 

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

For jeg bestilte en film derfra som var på lager da jeg bestilte den. Jeg ventet og ventet, da jeg sjekket ordrestatus stod det at de måtte bestille den. Greit tenkte jeg, da var det bare å vente.

 

Da jeg sjekket ordrestatus i går, så jeg til min store overraskelse at jeg ikke hadde noen registrerte ordre! Inne på nettbanken min så er jeg trukket 159 kr av dvdmoon.com, en plass jeg ikke har handlet noe som helst. Men jeg er registrert der med samme brukernavn og passord som hos playx.no, heller ikke på dvdmoon.com har jeg noen tidligere registrerte ordre. Dvdmoon.com og playx.no har veldig mye likt design, men ikke det samme utvalget.

 

Trodde ikke butikken fikk pengene fra VISA før varene var sendt? Varen ble bestilt den 7. januar, følgelig ble dette beløpet reservert av VISA. Transaksjonen gikk igjennom den 10. januar. Synes der er merkelig.

 

De har ordnet det fint, for kundeservice kan jeg ikke kontakte fordi jeg ikke har noe ordrenummer!

 

Heldigvis har jeg enda ordrebekreftelsen fra playx.no. Der stod visst også ordrenummeret, har sendt dem en henvendelse. Blir spennende å se hva som skjer.

 

Hadde jeg ikke hatt ordrebekreftelsen, hadde det blitt vanskelig å kontake dem, er ikke så lysten på å begynne å ringe til Danmark. Klarer heller ikke å se noe teleofnnummer på siden deres, mulig det er jeg som er litt blind?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Trodde ikke butikken fikk pengene fra VISA før varene var sendt?

5619374[/snapback]

 

Dette er nok helt opp til butikken. Vet det var en del snakk om en norsk nettbutikk som trakk pengene før varene ble sendt, men husker ikke hvilken.

 

Det er selvsagt god sedvane å ikke trekke pengene før varene er sendt, men det er ikke fysisk/teknologisk umulig - hvis selger ønsker å gjøre det slik.

Lenke til kommentar

Ser ut til at sammenhengen mellom alle disse ulike butikkene er den etter hvert så velkjente Øivind Robbestad :) Ta gjerne noen google-søk dersom navnet er ukjent, og avgjør deretter om dere er komfortable med å handle hos ham. Og korriger meg gjerne dersom jeg har tatt helt feil her.

 

EDIT: Her var "the missing link" ja, bokstavelig talt. :!:

Endret av Jungel
Lenke til kommentar
The missing link ja :D, lurer på om jeg får noe svar i det hele tatt. Det ender vel opp med at jeg må begynne å styre med VISA. Aldri mere playx.no på meg, god gjort å klare å slette ordrehistorikken min.

5619463[/snapback]

 

Du kan jo alltids kontakte VISA ja, og si at du mistenker at kortet ditt har blitt misbrukt? Si som sant er at det er trukket et beløp fra en nettbutikk du aldri har handlet hos.

Lenke til kommentar

Har jo handlet hos dem, så det er vel å dra det hele litt langt. Men VISA kommer til å bli kontaktet hvis jeg ikke får et svar fra playx.no iløpet av de nærmeste dagene. Dette er jo på noen måte ingen krise, vi snakker jo ikke om et stort beløp. Det er mer prinsippet. De skal iallefall ikke få slippe unna.

Lenke til kommentar

Domain Information

 

Domain Name................: playx.no

Organization Handle........: TCTJ2O-NORID

Registrar Handle...........: REG408-NORID

Legal-c Handle.............: TJ452P-NORID

Tech-c Handle..............: ROLE20R-NORID

Zone-c Handle..............: ROLE20R-NORID

Nameserver Handle..........: DNS263H-NORID

Nameserver Handle..........: DNS699H-NORID

Nameserver Handle..........: MAIN8H-NORID

 

Additional information:

Created:         2003-02-26

Last updated:    2003-04-28

 

NORID Handle...............: TCTJ2O-NORID

Organization Name..........: TJ CONSULT Tom Jakobsen

Organization Number........: 984157703

Post Address...............: Stasjonsveien 85

Postal Code................: N-2010

Postal Area................: Strømmen

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 63 80 38 48

Fax Number.................: +47 22 20 87 13

Email Address..............: [email protected]

 

Additional information:

Last update:     2003-02-26

 

 

Registrars.

domain:       dvdmoon.com

organization: Cinemax AS

email:        [email protected]

address:      Stranden 3 A

city:         Oslo

state:        --

postal-code:  , 0250

country:      NO

phone:        --

fax:          --

admin-c:      [email protected]#0

tech-c:       [email protected]#0

billing-c:    [email protected]#0

reseller:     Wannafind.dk A/S

reseller:     :: Webhotels :: Domains :: Dedicated Servers ::

reseller:     [email protected]

nserver:      ns.wannafind.dk

nserver:      ns2.wannafind.dk

status:       lock

created:      2004-06-25 06:26:29 UTC

modified:     2004-09-06 09:26:56 UTC

expires:      2007-06-25 06:26:29 UTC

source:       joker.com live whois service

query-time:   0.015135

db-updated:   2006-02-17 11:46:33

 

Søk etter dvdmoon på google ... der kom playx opp

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Har jo handlet hos dem, så det er vel å dra det hele litt langt. Men VISA kommer til å bli kontaktet hvis jeg ikke får et svar fra playx.no iløpet av de nærmeste dagene. Dette er jo på noen måte ingen krise, vi snakker jo ikke om et stort beløp. Det er mer prinsippet. De skal iallefall ikke få slippe unna.

5619540[/snapback]

 

Du har jo ikke handlet hos dvdmoon? Men uansett kan det vel sees på som forsøk på svindel hvis de trekker penger fra kontoen din og sletter ordren din etterpå? Uansett, lykke til med saken.

 

Personlig handler jeg utelukkende fra velrenomerte aktører som play.com og cd-wow.com og denslags, nettopp fordi det er så irriterende å oppleve slike ting som dette :no:

Lenke til kommentar

Dette gikk over all forventning. Fikk nå svar fra kundeservice, varen er utgått derfor hadde ordren blitt slettet. Pengene vill jeg få refundert. Hadde ikke blitt så tungvint hvis de hadde ventet med å trekke pengene fra kontoen. Burde de jo ikke ha en vare på "lager", når de egentlig ikke har den på lager. Men det ordnet seg i hvertfall.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Har jo handlet hos dem, så det er vel å dra det hele litt langt. Men VISA kommer til å bli kontaktet hvis jeg ikke får et svar fra playx.no iløpet av de nærmeste dagene. Dette er jo på noen måte ingen krise, vi snakker jo ikke om et stort beløp. Det er mer prinsippet. De skal iallefall ikke få slippe unna.

5619540[/snapback]

 

Du har jo ikke handlet hos dvdmoon? Men uansett kan det vel sees på som forsøk på svindel hvis de trekker penger fra kontoen din og sletter ordren din etterpå? Uansett, lykke til med saken.

 

Personlig handler jeg utelukkende fra velrenomerte aktører som play.com og cd-wow.com og denslags, nettopp fordi det er så irriterende å oppleve slike ting som dette :no:

5619586[/snapback]

 

Handler også mye på play.com og er veldig enig i at dette er det lureste, men denne filmen måtte jeg ha norsk teskt på og alle var utsolgt bortsett fra playx.no ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Dette gikk over all forventning. Fikk nå svar fra kundeservice, varen er utgått derfor hadde ordren blitt slettet. Pengene vill jeg få refundert. Hadde ikke blitt så tungvint hvis de hadde ventet med å trekke pengene fra kontoen. Burde de jo ikke ha en vare på "lager", når de egentlig ikke har den på lager. Men det ordnet seg i hvertfall.

5619602[/snapback]

 

Flott at det ordnet seg. Forresten hadde playx.no World of Warcraft inne til 189,- for en stund tilbake, så de har noen lysglimt og innertiere av og til. :)

 

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Dette gikk over all forventning. Fikk nå svar fra kundeservice, varen er utgått derfor hadde ordren blitt slettet. Pengene vill jeg få refundert. Hadde ikke blitt så tungvint hvis de hadde ventet med å trekke pengene fra kontoen. Burde de jo ikke ha en vare på "lager", når de egentlig ikke har den på lager. Men det ordnet seg i hvertfall.

5619602[/snapback]

 

Jeg må jo si at det er temmelig slett praksis av denne butikken å faktisk trekke beløpet fra kontoen din FØR de har sendt varen. Vanlig praksis hos seriøse nettbutikker er jo å reservere summen på kontoen din, men ikke trekke den før varen sendes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...