Gå til innhold

Msi S260 eller Msi S270?


Intercom

Anbefalte innlegg

Nå har jeg de siste ukene lest side opp og side ned på internett om forskjellige laptoper og jeg har mer eller mindre bestemt meg nå.

 

En kompis av meg har S260 og har ikke annet enn lovord å si om den. Likevel er det litt fristende å gå for S270 siden denne har en god del bedre skjermkort? Men så igjen på den andre siden skal visst batterilevetiden på S260 være betydelig lenger? Hmmz..

 

Noen som har ytterligere kommentarer å legge til eller annen informasjon til meg nå helt på tampen før jeg svir av 12.000kroner på laptop? :D

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg de siste ukene lest side opp og side ned på internett om forskjellige laptoper og jeg har mer eller mindre bestemt meg nå.

 

En kompis av meg har S260 og har ikke annet enn lovord å si om den. Likevel er det litt fristende å gå for S270 siden denne har en god del bedre skjermkort? Men så igjen på den andre siden skal visst batterilevetiden på S260 være betydelig lenger? Hmmz..

 

Noen som har ytterligere kommentarer å legge til eller annen informasjon til meg nå helt på tampen før jeg svir av 12.000kroner på laptop? :D

 

 

På forhånd takk!

5616685[/snapback]

 

tester av ebgge her på HW. Fordelen for hver av dem:

S260: bedre batterilevetid, bedre USB-ytelse

S270: litt billigere, bedre 3D-ytelse, mer stillegående

Lenke til kommentar

Tenkte bare si at jeg nå har hentet ut min S270. (2,2CPU,2GBram,120disk, etc)

 

Pakket ut den nå, utrolig digg maskin. 20ganger tøffere enn jeg trodde, og hører den ikke når jeg slår den på.... (men har ikke lagt inn windows enda, så ikke fått belastet den enda)

 

Ufattelig at de får inn så mye ytelse i en så liten pc... Eneste jeg synes er litt kipt er batteri tiden... Men skal kompansere med å kjøpe et 8cell batteri :)

 

Kjøpte med et sånn cover til 195 kr, som passer perfekt til pc`n.

 

Den slår nok ikke min dell XPS M170 i 3d, men i ytelse ellers tror jeg den ligger bra ann... hvertfall ytelse pr/kg :)

 

Hjalp sikkert ikke så mye dette, men er hvert fall noen ord om mine første 3 min med maskinen :)

Lenke til kommentar
Tenkte bare si at jeg nå har hentet ut min S270. (2,2CPU,2GBram,120disk, etc)

 

Pakket ut den nå, utrolig digg maskin. 20ganger tøffere enn jeg trodde, og hører den ikke når jeg slår den på.... (men har ikke lagt inn windows enda, så ikke fått belastet den enda)

 

Ufattelig at de får inn så mye ytelse i en så liten pc... Eneste jeg synes er litt kipt er batteri tiden... Men skal kompansere med å kjøpe et 8cell batteri :)

 

Kjøpte med et sånn cover til 195 kr, som passer perfekt til pc`n.

 

Den slår nok ikke min dell XPS M170 i 3d, men i ytelse ellers tror jeg den ligger bra ann... hvertfall ytelse pr/kg :)

 

Hjalp sikkert ikke så mye dette, men er hvert fall noen ord om mine første 3 min med maskinen :)

5619337[/snapback]

 

Høres veldig bra ut.. jeg tror nok ikke jeg kommer til å specce den så bra som din er, blir nok 1,8ghz og 1gb minne. Men jeg er litt spennt på hva det går an å spille på den?

 

Det er jo egentlig den eneste grunnen til å kjøpe S270 fremfor S260 siden S260'en er udugelig i 3D mens S270'en har et bedre skjermkort men da altså dårligere batterilevetid :)

 

 

Veldig interessert å høre dine videre erfaringer med ditt nye vidunder :thumbup:

Lenke til kommentar

Liker å spille litt, så derfor jeg valgte 270`n jeg å... Åsså skal jeg til USA i 3mnd snart, og gadd ikke ta med meg dell maskina som er litt vel stor... Legger inn windows nå. Utrolig digg maskin. Nesten forelsket blitt...

 

Skal poste litt mer etter hvert... Skal se om jeg får tid til å legge inn WOW ikveld, så kan jeg komme med erfaringer...(frame rates, innstillinger i 3d, etc)

 

Tror ikke det har så veldig mye å si at du konfigurerer maskinen din litt svakere, tror det utgjør lite.. Jeg var VELDIG i tvil om jeg skulle gå for 1x1024 ram eller 2x.... Siden dette ikke blir en spill maskin (joda, litt håper jeg) trenger jeg nok ikke mer enn 1024 ram.

 

Kommer tilbake med mer snacks. Komplett var veldig rask til å levere maskinen og... VEntet en uke før de bygget den (men var fordi jeg bestilte med 8cell batteri som de ikke hadde på lager) når jeg avbestilte det tok det ikke mange dagene før hentelappen fra posten kom.

 

Digg at strømforsyningen er så liten å :)

 

Men har et spørsmål, er jo innebygget blåtann. Noen som vet om en deilig liten mus som kan passe til denne maskinen? Har en microsoft trådmus nå, men lyst å bytte ut den til noe som står litt mer i stil :) Helst uten ledning kanskje

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Hei! Da har jeg lagt inn WOW. Tar evigheter med alle patchene, men ble greit til slutt da.

 

Har bare spilt noen minutt, men frames rate på 1280*800 og setings lik de som dere ser på bildet jeg har lagt ved ligger på mellom 15-35. (nb, kjørte på 1,5-1,6MHZ og ikke 2,2) og satt på max enviroment detaljer

 

Går med andre ord som en drøm å spille på. Ikke like WOW som på min dell m170, men blir nok mange timer med wow spilling på denne pc`n å...

 

Om noen ønsker jeg skal sjekke noe annet i WOW (andre setnings eller sånt, så bare si fra)

 

Ser faktisk at jeg har klokket ned CPU til 1,5-1,6 MHZ når jeg spiller. Sikkert noen strømgreier... Påvirker kanskje frames litt... Har jo 2,2. Må bare finne ut åssn jeg tar av dynamisk CPUhastighet.. GRR!

 

Ps: 15-35 frames pr sek er helt greit til WOW er det ikke? (15 er kanskje litt lavt, men ligger som regel midt mellom)Noen som anbefaler meg å slå på/ av noen andre funksjoner som optimaliserer spill opplevelsen min på denne maskinen?

 

Mvh Kjetil M

post-16777-1140222237_thumb.jpg

Endret av Turbopus
Lenke til kommentar

der ja... Fikk den opp på 2,2.. Spilt litt til, og gått litt forskjellige plasser nå... (er egentlig halvtime siden jeg skrev sist post)

 

Frames rate ligger på mellom 15--35

 

Varierer litt fra situasjon til situasjon....

 

Spilte litt mer og frames varierer veldig fra sted til sted, så 2,2 hjalp litt på frames, men egentlig ikke så veldig stor forskjell fra når den var litt nedklokka....

 

 

Jeg kjører dual (2*1024)ram, det gjør kanskje at maskina mi er litt tregere enn singel(1*1024)? Hørte noe snakk om noe sånt, men hakke peil! Vet ikke om mengden kompanserer for event lavere klokket ram, etc..

 

Noen som har peil på det?

 

Kjetil

Endret av Turbopus
Lenke til kommentar
Hei! Da har jeg lagt inn WOW. Tar evigheter med alle patchene, men ble greit til slutt da.

 

Har bare spilt noen minutt, men frames rate på 1280*800 og setings lik de som dere ser på bildet jeg har lagt ved ligger på mellom 15-35. (nb, kjørte på 1,5-1,6MHZ og ikke 2,2) og satt på max enviroment detaljer

 

Går med andre ord som en drøm å spille på. Ikke like WOW som på min dell m170, men blir nok mange timer med wow spilling på denne pc`n å...

 

Om noen ønsker jeg skal sjekke noe annet i WOW (andre setnings eller sånt, så bare si fra)

 

Ser faktisk at jeg har klokket ned CPU til 1,5-1,6 MHZ når jeg spiller. Sikkert noen strømgreier... Påvirker kanskje frames litt... Har jo 2,2. Må bare finne ut åssn jeg tar av dynamisk CPUhastighet.. GRR!

 

Ps: 15-35 frames pr sek er helt greit til WOW er det ikke? (15 er kanskje litt lavt, men ligger som regel midt mellom)Noen som anbefaler meg å slå på/ av noen andre funksjoner som optimaliserer spill opplevelsen min på denne maskinen?

 

Mvh Kjetil M

5623832[/snapback]

 

Terran distance litt ned kan hjelpe endel :)

Lenke til kommentar
Støyproblemet på S260'en  ble løst av med en viftepatch fra et tysk forum i høst. Jeg skrev en tråd om dette her da for at også andre eiere av 260 skulle få gleden av helt lydløs maskin!

5626888[/snapback]

 

Leste den tråden. Vet du om denne patchen funker på S270 også? Eller er denne stille fra før?

Lenke til kommentar

Jeg synes maskinen er stille, men viften drar igang når jeg spiller da... Og varm luft som kommer ut.. Men deilig, da lufta kommer rett på muse hånda som har en tendens til å bli litt kald...

 

Tastaturet er litt mjukt btw, er vel siste ting jeg har å si.. Men ikke noe å si..''Kom på en ting til, litt susing når jeg kobler til headphones... litt irriterende, men kan kanskje fikses med drivere eller noe sånt...

 

Men av de siste 14pc`ne jeg har hatt, så er den maskinen her den jeg er mest fornøyd med!!

Lenke til kommentar
Men av de siste 14pc`ne jeg har hatt, så er den maskinen her den jeg er mest fornøyd med!!

5627609[/snapback]

 

Høres veldig lovende ut! :D

 

Regner med at jeg bestiller en slik til mandag, tror du den blir ferdig bygd innen lørdag?(skal innom sandefjord da)

 

Hvor lang tid tok det før du fikk din?

 

 

Er du på irc? Litt lettere å snakke der enn via forumet her. evt kan du legge meg til på msn, [email protected]

Lenke til kommentar

Lagt deg til...

Måtte avbestille 8cell batt for å få pc i normal tid (jeg å)

 

De sa de trengte ca 3 dager på å bygge, pluss post gang... Så burde vel gå greit det... Og hvis du henter den slipper du jo postgang :)

 

Masinen min har fryst i windows 2 ganger siden jeg fikk den. Litt usikker på hvorfor.. Kan jo være software, jeg ser ann problemet litt

 

 

Har lagt deg til i MSN

 

 

Kjetil

 

 

Lenke til kommentar

Lagt deg til...

Måtte avbestille 8cell batt for å få pc i normal tid (jeg å)

 

De sa de trengte ca 3 dager på å bygge, pluss post gang... Så burde vel gå greit det... Og hvis du henter den slipper du jo postgang :)

 

Masinen min har fryst i windows 2 ganger siden jeg fikk den. Litt usikker på hvorfor.. Kan jo være software, jeg ser ann problemet litt

 

 

Har lagt deg til i MSN

 

 

Kjetil

 

 

5629058[/snapback]

 

Oppdatert til nyeste bios? Lastet ned nyeste chipset-drivere etc?

Lenke til kommentar

Lagt deg til...

Måtte avbestille 8cell batt for å få pc i normal tid (jeg å)

 

De sa de trengte ca 3 dager på å bygge, pluss post gang... Så burde vel gå greit det... Og hvis du henter den slipper du jo postgang :)

 

Masinen min har fryst i windows 2 ganger siden jeg fikk den. Litt usikker på hvorfor.. Kan jo være software, jeg ser ann problemet litt

 

 

Har lagt deg til i MSN

 

 

Kjetil

 

 

5629058[/snapback]

 

Oppdatert til nyeste bios? Lastet ned nyeste chipset-drivere etc?

5632524[/snapback]

 

Nei, ikke gjort det, men tror jeg skal prøve det idag, for nå har maskinen fryst 5 ganger...

Lenke til kommentar

Nå har maskinen fryst 10 ganger totalt (5 ganger idag på 2 timer)

 

Ringt komplett. Angrefristen er uaktuell for de skulle ha mellom 1800kr og 2500 kr pga at det er en "bygg barbook" pc.(for jobben med å sette den samen)

.. (Men jeg skal uansett ha S270, så)

 

Så da sender jeg inn den på reperasjon, håper jeg får en som funker bra tilbake, for er veldig fornøyd sånn ellers :)

 

 

FORBANNA DRIIIT! At det ike funker 100% når en kjøper maskinen.

 

Nå blir det en uke uten maskin! Pluss mye stress med nedpakking, post, etc%¤&¤%&/&¤%!"¤%/&

 

 

Ikke bra komplett/MSI

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vurderer også å kjøpe en av disse.

 

Leste på testen av 270 her på hw, men der var det jo masse som funka dårlig.

Hører mye av det er blitt fiksa nå.

 

Men hvordan er egentlig batteritiden på de forskjellige.

Står at s260 med 8cell holder ca 260min.

Hva er tilsvarende tid for 270?

 

Og hvordan er støyen?

Har lest den er veldig lav på 270, men at 260 har hatt problemer med det.

Det skal kunne fikses med en tysk patch, men jeg hadde foretrukket no originalt da..

Har det kommet nå patch fra msi, eller funker den kanskje bra fra begynnelsen?

 

Og hvordan er det med minne?

Tenker å kjøpe 1x1gb for da er det lettere å utvide med en til senere. Det er ikke no serlig downs ved det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...