Gå til innhold

Krise! Freecom 80GB, Vil ikke starte!


Anbefalte innlegg

Har fått ny pc idag, men det har ingenting med saken og gjøre.

Problemet er at når jeg plugger i min freecom classic 80GB ekstern harddisk reagerer ikke windows!

 

Husker dette skjedde på gammelmaskinen, men der fant jeg en guide til og fikse dette.

Dette er maks viktig siden jeg har en stor skoleoppgave på den!

 

Disken lyser og lager lyd når jeg kolber den i, men får ikke opp det lille vinduet der jeg kan velge hvordan jeg vil starte den...

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer sikkert ann på fabrikant og sånt, men når Trekstoren min gjorde akkurat det (Kresja windows, starta ikke, lyste og lagde lyd men ingen reaksjon) ble det til at jeg bare tok ut PATA disken og satte den inn i pc'n, 0 problem. Garaniten ryker jo, men er vel ikke av de nyeste og garanti-sak har du nok ikke tid til... lykke til :)

Lenke til kommentar

Gjorde nettop det du sa nå, men finner ikke disken i min datamaskin.

 

Ser i enhetsbehandlig, og der ligger disken. Finner den også i Everest, men kan ikke gå inn og se på filene.

Jeg satte den som slave uten at det hjalp :(

 

Er ganske n00b når det gjelder slike ting, så håper noen kan hjelpe meg :)

Endret av Skullkid
Lenke til kommentar

Uhm hm..

 

Er ærlig talt ikke sikker på hva du burde gjøre nå :S

 

Men hvis du finner den i systembehandlig, og ikke i windows.. det eneste jeg kommer på er at det ikke er en FAT eller NTFS (mener windows-kompatibel) partisjon... og det er vel kanskje ikke akkurat det du ville høre.. men det er jo ikke en naturlig sluttning i og med at det stort sett bare er en p-ata <-> USB2.0 interface mellom disken og PC'n til vandlig. Evt sikkerhets-tiltak boksen?

 

Prøvd Partition Magic?

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar
...men det er jo ikke en naturlig sluttning i og med at det stort sett bare er en p-ata <-> USB2.0 interface mellom disken og PC'n til vandlig. Evt sikkerhets-tiltak boksen?

5617437[/snapback]

Laster det ned nå.

 

Er ikke helt sikker på hva du mener med sikkerhets-tiltak boksen jeg, beklager. :)

Endret av Skullkid
Lenke til kommentar

Med mindre du har brukt harddisken i Linux eller noe sånt, altså, hvis du har brukt harddisken helt vandlig i windows: Da burde den være formatert med FAT32 eller NTFS, kort forklart som måter å organisere data på disken.

 

Tenkte først at det kanskje var brukt et annet system på harddisken, og så var det noe som konverterte dette til noe Windows forsto seg på. Men dette blir for mye elektronikk og tull, så det burde være FAT32 på den disken.

 

Eventuell sikkerhetsmekanisme kunne jo være fks. akkurat det å gjøre harddisken usindlig hvis den blir tatt ut av boksen, ev den ene grunnen eller andre.

 

Hatt noen form for passord på disken? Eller annen programvare som fulgte med disken?

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at det er Fat32.

Jeg har aldri hatt noe som helst passord på disken, eller linux for den saks skyld.

 

Synes det høres rart ut at de kan legge inn noe mission impossible greier som gjør at disken ikke virker uten strømadapteret og firewire inngangen.

 

Edit:

Hvordan det ser ut i programmet

menhva.jpg

Virket da rart at disk 2 sto som ubestemt...? Jeg har da ikke slettet noe på disken.

Endret av Skullkid
Lenke til kommentar

Har du prøvd å bruke GetDataBack eller noe lignendes recovery program? Jeg har tidligere erfart at usb-kabinetter kan være i stand til å slette partisjonstabellen, dermed ser den uformatert ut ved første øyekast, men dataene er der.

 

Jeg hadde iallefall suksess ved å bruke Stellar Phoenix FAT & NTFS som er noe lignende GetDataBack.

 

Er iallefall verdt et forsøk :tease:

Lenke til kommentar

Har prøvd på 3' pcer.

 

Laster ned programmet som hos anbefalte.

Takk:)

 

Edit: Programmet er nede og jeg kommer meg inn på disken, men hvordan tar jeg kopi av filene?

 

knapp.jpg

 

Helvette! Ser ut til at det må være registrert.

Er det andre prgrammer som er gratis å kan gjøre det samme?

Endret av Skullkid
Lenke til kommentar
Har fått ny pc idag, men det har ingenting med saken og gjøre.

Problemet er at når jeg plugger i min freecom classic 80GB ekstern harddisk reagerer ikke windows!

 

Husker dette skjedde på gammelmaskinen, men der fant jeg en guide til og fikse dette.

Dette er maks viktig siden jeg har en stor skoleoppgave på den!

 

Disken lyser og lager lyd når jeg kolber den i, men får ikke opp det lille vinduet der jeg kan velge hvordan jeg vil starte den...

 

Takk :)

5616566[/snapback]

 

Installerte du programvaren for USB disken..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...