Gå til innhold

Dagger eller sword?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

vel har en rogue lvl 60 og lurer på hvilken type våpen jeg bør ha for å lage max DMG + build. jeg tenker meg mest på PVE men trenger en build som gjør at jeg får mest DMG ved sword eller dagger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grinding og "hvit"-dmg så er swords best. Også i instances fordi daggers gjør mye mer aggro.

5612377[/snapback]

Hvorfor sier du hvit dmg er best med swords? Kommer jo helt ann på DPS'en på våpnet.

Daggers gjør mer aggro? wtf?

Skrevet

Vil også vite dette . Kan en Rogue Sword build være dyktig i PvP f.eks ? Til og med mot Warriors ? Eller burde man ha daggers for å være bra med Rogue ?

Skrevet
Grinding og "hvit"-dmg så er swords best. Også i instances fordi daggers gjør mye mer aggro.

5612377[/snapback]

Hvorfor sier du hvit dmg er best med swords? Kommer jo helt ann på DPS'en på våpnet.

5612899[/snapback]

Mulig at han mener aggro-peaks. Ambush+backstab leverer stor skade og genererer en drøss med aggro rimelig tidlig i kampen, enig?

Siden sword-combat ikke har denne peaken, så kan det hende at folk oppfatter den builden som mindre aggro-genererende, selv om dette blir feil etter hvert.

Det er ikke builds som avgjør aggro, det er skaden du gjør.

Skrevet (endret)

Akkurat, kort sagt daggers=burst dmg, swords=mer over tid

Selfølgelig gjør du mer dmg med ett epic dagger med 50dps enn ett grått sverd med 14dps

Endret av StatiC-
Skrevet

5612377[/snapback]

5612899[/snapback]

Eh, når han sier det mener han selvføgelig to våpen med lik dps.

Skrevet

5612377[/snapback]

5612899[/snapback]

Mulig at han mener aggro-peaks. Ambush+backstab leverer stor skade og genererer en drøss med aggro rimelig tidlig i kampen, enig?

Siden sword-combat ikke har denne peaken, så kan det hende at folk oppfatter den builden som mindre aggro-genererende, selv om dette blir feil etter hvert.

Det er ikke builds som avgjør aggro, det er skaden du gjør.

5612944[/snapback]

Ikke helt riktig det siste du sier.

Det er ikke skaden som bestemmer mengden aggro, men heller kombinasjonen av hvilke skills du bruker og skaden du gjør.

Blizzard har programmert at enkelte skills gir mer aggro enn andre, slik forklarer jo man aggropulling ved hjelp av taunt osv som jo ikke gir skade i det hele tatt.

Backstab og ambush gir nok rett og slett mer aggro en 3 sinister strikes og en evisc. og vil derfor hurtigere dra moben av tanken og over på deg. Slik er det bare helt til Blizzard endrer på hvordan aggroen kalkuleres...

Skrevet

Nei, altså - Rogues gir 1 aggro per 1 skade de gjør.. Du mener man gjør mer aggro med daggers enn sverd? tøv.

Backstab koster mer energy enn sinisterstrike så man får flere sinisterstrikes inn enn backstabs - og folk med sverd har også ofte adrenaline rush.

Det er ikkeno forskjell i aggro på hverken sverd/dagger av samme "type" - eneste er på Vael der man har "evig" med energy. Eneste stedet man øker aggrolevelen betraktelig i forhold til sverd.

Og btw GG å sammenlikne en 50dps dagger med 14dps sverd.

Skrevet

Les hva jeg skriver da!

Jeg nekter ikke for at 1 i skade kan utgjøre 1 i aggro(forenklet forklart regner jeg med). Og drit i forskjellen på sinister strikes og backstab, det har ikke noe med saken å gjøre!

Prøv å følge meg på denne tankerekken:

La oss si at backstab(BS) gjør akkurat like mye skade som sinister strike(SS) og de bruker akkurat like mye energi(Jeg VET at de ikke gjør det men prøv likevel...)

Blizzard har da satt aggroformelen slik : Mengde skade + aggro fra skillbruk.

BS har en høyere aggro fra bruk av skillet enn SS har.

Hvis begge gir 100 i skade vil fortsatt den som har gjort BS dra aggroen fordi skillbruket i seg selv gir aggro. (Akkurat slik jeg prøvde å forklare med bruk av taunt)

Ble det litt klarere for deg da? Jeg vet at du er en erfaren rogue men det betyr ikke at du har rett i dette tilfellet.

Skrevet (endret)

oki, så du mener at

100 skade fra BS gir mer aggro

enn

100 skade fra SS

Når 100 skade - samme hvordan talent man bruker er 100 aggro?

javel.

Da fatter ikke jeg helt hva du mener hvertfall, alt kommer ann på DPS du outputter.

Så du sier om jeg feks ligger på 450dps og en swordrogue ligger på 500dps så vil jeg få aggro først, fordi mine skills gir mer aggro? det er isåfall bare bullshit siden 1dmg er 1aggro. I sammenlikning har vel warriors 1.3 aggro per 1 dmg tror jeg.

Last ned KLHTM og sjekk selv, da vil du se hvordan aggrotabbelen funker.

EDIT : http://users.bigpond.net.au/kenco/wowmods/...eatMeterR12.zip

Her, få alle i raidet til å installere den modden der, hvertfall de dere er redd for skal ta aggro, og de tankene som skal holde på mob'en. Så kan du se realtime hvor man ligger ann i forhold til aggro. Denne modden er særdeles nyttig om man sliter med aggro på visse encounters.

Den er basert på :

https://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...or&T=735732&P=1

Denne tråden om warriors og aggro generation.

Endret av DeeTee
Skrevet

Ja det er akkurat det jeg mener!

Hvordan kan man ellers forklare at sunder armour er lurt å bruke? Ikke fordi det gjør mye skade, men akkurat fordi det drar mye aggro. akkurat som Earthshocken til Shamanen drar mer aggro enn frostshocken hans, ikke fordi den gjør mer eller mindre skade men fordi blizzard har satt at akkurat det skillet skal ta mer aggro en et annet skill med samme skade.

I akkurat tilfellet med BS og SS kan det hende at aggromengden skillbruken utgjør er lik, og da vil jo dmg'en bestemme hvem som får aggroen.

Hvis alt kommer an på dps'en så forklar meg da hvordan taunt og sunder armour virker... Og det samme gjelder for vanish, bare her mister du en viss mengde aggro.

Skrevet

Vi snakket om rogues her - vi hadde ikke warriors inne på samtaleemnet engang. Det er noe du dro inn i diskusjonen. Selfølgelig har talentsa til Warriors forskjellig mengde aggro generation, dette er IKKE tilfelle for alle klasser - og hvertfall ikke Rogues.

Skrevet

Greit at vi ikke snakket om warriors i utgangspunktet, jeg dro det inn for å illustrere at forskjellige skills drar forskjellig aggro.

For alt vi vet så drar BS og SS akkurat lik mengde aggro og som jeg sa tidligere så bestemmer da dpsen hvem som får aggro. (hvis man da ser bort ifra 110% dmg for å dra aggroen fra nr.1 på threatlisten)

Kan hende at forskjellen er så liten at den er neglisjebar (f.eks at SS gir dmg+100 i aggro, mens BS gir dmg+110 i aggro...)

Og for oppklaring : Det var ikke jeg som dro inn warriors, det var du med din link til tråden...

Skrevet

Og nei, om du ikke har forstått det ennå .. 1 skade ... er 1 aggro... som rogue.. uansett hva du bruker - om du flyr rundt med en fisk og slår for 5dmg får du 5 aggro, ambusher du for 3045 får du 3045. autoattack hitter du for 204 får du 204.

osv.

Skrevet

Greit, meningen med livet mitt er ikke å overbevise deg om at jeg kan ha rett heller så jeg dropper videre diskusjon. Vi får tydeligvis aldri vite fra Blizzard hva som ligger bak aggroutregning allikevel og uten den infoen så blir all meningsutveksling meningsløs og basert på antagelser.

Skrevet

Nei, for det er ikke værre enn at du tester det ut selv og ser at det stemmer. Og det stemmer faktisk - samme fan hva du bruker som rogue så er 1dmg 1aggro.

Så da lar jeg diskusjonen stoppe der også.

Skrevet

Er ikke 1 dmg lik 0.80 threat?

Menmen, det er da ingen rogue-skills som genererer mer aggro enn andre. Selvfølgelig, CB-ambusher man og backstabber like etterpå, før MT har fått sunders inn, så topper man aggro-listen. Da har en sword/mace-rogue med SnD en liten fordel, siden skaden er høy og jevn, kontra ekstrem og i rykk og napp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...