jensens Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Noen som vet hvordan jeg kan lage en lik side som denne: http://bsd.miki.eu.org/procs.php ? Slik at alle processer kommer på serveren. Prøvde $ top <?php echo exec('top') ?> Men funka dårlig
kakkle Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Prøv med denne: <? $exectop = exec('top -b -n 1', $top); $showtop = implode("\n", $top); echo "<pre>".$showtop."</pre>"; ?> EDIT: Endret litt på koden, slik at den faktisk fungerer OBS: Safe_mode må være avslått... ellers så kan du bare kjøre kommandoer som er spesifiesert i safe_mode_exec_dir Les mer... Endret 16. februar 2006 av kakkle
jorgis Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 ...og jeg trenger forhåpentligvis ikke nevne at det kun er mulig på *nix-servere, altså ikke i windows.
Albino Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 ...og jeg trenger forhåpentligvis ikke nevne at det kun er mulig på *nix-servere, altså ikke i windows. 5616646[/snapback] Hvis du kjører IIS kan du jo bruke kommandoen 'systeminfo'. Er vel ikke like god som på linux, men men...
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 (endret) En enda enklere måte å gjøre ting på: <pre> <? system("uptime"); system("ps aux"); system("top"); ?> </pre> Slik fortsetter du bare med de kommandoene du vil ha EDIT: Ser ut som du ikke kan gjøre slik med top, siden den vil kjøre som et program. Endret 17. februar 2006 av Slettet+6132
Torbjørn Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 ...og det var akkurat det kakkle presenterte en løsning for i sitt første svar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 ...og det var akkurat det kakkle presenterte en løsning for i sitt første svar 5620355[/snapback] Stemmer Burde kanskje lest alle postene først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå