Aldebaran_ Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 I forbindelse med arrangement bruker jeg et program som importerer poster til en Access database i XML-format. Nye påmeldinger/oppdateringer gjøres enkelt i et Excel-ark (.XLS), men må konverteres til XML før import. Er det noen som har et godt forslag til program for direkte konvertering, uten så altfor mye ekstra arbeid. Det er viktig at kolonner konverteres i rett rekkefølge. Kanskje ei nøtt for eksperten
kjeklulf Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Du behøver ikke noe ekstra program for det. Excel kan lagre direkte i XML.
Harald Staff Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Og så skal jeg mase om versjoner igjen da. Excel XP og Excel 2003 kan skrive XML, kanskje med unntak av noen strippede billigversjoner. Excel 2000 og Excel 97 kan ikke skrive XML. Derfor og som alltid er Excel- og Office-spørsmål mye enklere å hjelpe med dersom vi får vite hvilken Excelversjon og hvilken språkversjon det er snakk om. En løsning for Engelsk Excel XP er ikke direkte anvendbar i norsk Excel 2000 uten en del ferdigheter. Det blir ikke siste gangen jeg snakker om dette Beste hilsen Harald
Aldebaran_ Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Skrevet 18. februar 2006 Og så skal jeg mase om versjoner igjen da. Excel XP og Excel 2003 kan skrive XML, kanskje med unntak av noen strippede billigversjoner. Excel 2000 og Excel 97 kan ikke skrive XML. Derfor og som alltid er Excel- og Office-spørsmål mye enklere å hjelpe med dersom vi får vite hvilken Excelversjon og hvilken språkversjon det er snakk om. En løsning for Engelsk Excel XP er ikke direkte anvendbar i norsk Excel 2000 uten en del ferdigheter. Det blir ikke siste gangen jeg snakker om dette Beste hilsen Harald 5624718[/snapback] Du er nok inne på noe vesentlig her. <Kjeklulf> nevner ikke noe om versjon, tar det som en selvfølge at jeg har riktig versjon. For mitt vedkommende så er det snakk om Excel 2000 og da har jeg ikke noe valg for direkte XML lagring. Så da hjalp det lite med tipset om direkte lagring i Excel Har du eller noen andre forslag til konvert program
wil Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Er det ikke bare å skriv .xml i navnet til fila da? Det skal gå fint i noen tilfeller iallefall.
Harald Staff Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Dette er fjerde forsøk på svar, kommer det mange av dem så er det tekniske grunner til det. /&%#¤ web-forum-teknologi... Altså: ADO kan skrive XML. Se vår svenske venn XL-Dennis' løsning på http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=27818 HTH. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå