Gå til innhold

Konvertere til .XML

Aldebaran_

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med arrangement bruker jeg et program som importerer poster til en Access database i XML-format. Nye påmeldinger/oppdateringer gjøres enkelt i et Excel-ark (.XLS), men må konverteres til XML før import.

Er det noen som har et godt forslag til program for direkte konvertering, uten så altfor mye ekstra arbeid.

Det er viktig at kolonner konverteres i rett rekkefølge.

Kanskje ei nøtt for eksperten :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så skal jeg mase om versjoner igjen da. Excel XP og Excel 2003 kan skrive XML, kanskje med unntak av noen strippede billigversjoner. Excel 2000 og Excel 97 kan ikke skrive XML.

Derfor og som alltid er Excel- og Office-spørsmål mye enklere å hjelpe med dersom vi får vite hvilken Excelversjon og hvilken språkversjon det er snakk om. En løsning for Engelsk Excel XP er ikke direkte anvendbar i norsk Excel 2000 uten en del ferdigheter.

Det blir ikke siste gangen jeg snakker om dette :cool:

Beste hilsen Harald

Skrevet
Og så skal jeg mase om versjoner igjen da. Excel XP og Excel 2003 kan skrive XML, kanskje med unntak av noen strippede billigversjoner. Excel 2000 og Excel 97 kan ikke skrive XML.

Derfor og som alltid er Excel- og Office-spørsmål mye enklere å hjelpe med dersom vi får vite hvilken Excelversjon og hvilken språkversjon det er snakk om. En løsning for Engelsk Excel XP er ikke direkte anvendbar i norsk Excel 2000 uten en del ferdigheter.

Det blir ikke siste gangen jeg snakker om dette :cool:

Beste hilsen Harald

5624718[/snapback]

Du er nok inne på noe vesentlig her. <Kjeklulf> nevner ikke noe om versjon, tar det som en selvfølge at jeg har riktig versjon. For mitt vedkommende så er det snakk om Excel 2000 og da har jeg ikke noe valg for direkte XML lagring. Så da hjalp det lite med tipset om direkte lagring i Excel :no:

Har du eller noen andre forslag til konvert program :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...