Gå til innhold

Ip - forvirring på cs:s internett-server


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Prøver for tiden å sette opp min egen Counter strike: source server, og har støtt på en hel del problemer på veien.

 

De fleste har blitt løst, men sliter nå med et ganske komplisert et.

 

Jeg har satt opp slik at pcn min bruker "Virtual DMZ", slik at jeg er sikker på at problemene ikke skylder evt. porter jeg har glemt å åpne osv..

 

MEN, når serveren er oppe å går, og jeg spør etter "server info", så får jeg opp IP'en "192.168.2.122:27015" Altså, IKKE den ip'en jeg helst har lyst til å se, med tanke på at det blir vanskelig for andre spillere å koble seg til den LOKALE ip'en min over INTERNETT.

 

Så, altså, er det noen som er i stand til å fortelle meg hvordan jeg kan få min WAN ip til å erstatte min LOKALE ip på serveren?

 

Takker så meget for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WAN= LAN 192.168.xx.xxx ipen  er bare for lan da :tease:

Denne skal folk bruke gjennom internett:

http://whatismyip.com/

 

80.xxx.xx.xxx:27015  :)

5610572[/snapback]

 

 

Dette er ikke poenget med tråden, jeg vet at det er sistnevnte IP folk skal bruke gjennom internett, og det var den jeg sendte til mine kamerater som satt i hvert sitt hus med sitt eget internettabonnement over msn. Disse kom inn på serveren ved å skrive "connect 80.xxx.xx.xxx:27015" i console.

 

PROBLEMET er at det virker som om folk ute i verden ikke klarer å koble seg, eller i det hele tatt FINNE serveren. Tror dette kan ha noe med å gjøre at når jeg får opp "server info", så står min lokale ip (192.168.xx.xxx:27015) som server-ip.

 

 

Hadde vært veldig fint om noen kunne gi meg et tips om hva som kan være galt..

 

Bruker "Source dedicated server" på Steam til å kjøre serveren.

Lenke til kommentar
PROBLEMET er at det virker som om folk ute i verden ikke klarer å koble seg, eller i det hele tatt FINNE serveren. Tror dette kan ha noe med å gjøre at når jeg får opp "server info", så står min lokale ip (192.168.xx.xxx:27015) som server-ip.

 

 

Vel det er normalt!

routeren din "ruter" trafikken inn fra (internett) 80.xxx..xxx.xx --> (lan) 192.168.xx.xxx så lenge du åpner rett port :)

 

Ps du kan ikke koble til 80.xxx.xx.xx:27015 gjennom lan!

 

og serveren blir ikke nødvendig registeret før på noen dager, med online 24/7 før den havner på steams server-listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...