Gå til innhold

Stille og rimelig skjermkort


el_cash

Anbefalte innlegg

Jeg går snart over fra hovedkort med AGP til PCI-Express, og trernger dermed nytt skjermkort.

 

Spiller ikke så overvettes mye, og trenger ikke det heftigste kortet på markedet. Håper på å slippe unna med 2 - 2500,- kroner på kortet. Det som imidlertid er viktig for meg er at kortet er stille. Har ikke tenkt å overklokke eller modde kortet på noe vis, og i tillegg til litt spilling skal maskinen hovedsakelig brukes til Photoshop. Det er med andre ord ikke all verdens krav jeg stiller. Men jeg er ganske blank på skjermkort, og selv etter å ha lest en del tråder her og tester, så er jeg fortsatt usikker på hvilket kort jeg skal velge - dermed spør jeg dere:

 

Hvilket stille skjermkort til ca 2500,- bør jeg kjøpe?

 

Hvis det er voldsomt bedre grafikkytelse på et kort til 2800 så har jeg pengene, men vet ikke om det er vits i å gå for høyt i pris når jeg spiller såpass lite som jeg gjør...

 

Forresten; hovedkortet jeg har planer om å kjøpe støtter SLI, så det er ikke dumt om anbefalte kort også har den støtten - men det er ikke et must.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, Asus GeForce 6600GT 256MB Silencer virker jo ikke dumt. Det er kanskje litt svakt til å klare å dra de siste FPS-spillene, feks Quake 4? Innser jo at jeg ikke får topp ytelse uten dyrt kort, men ønsker jo å kunne kjøre spille selv om det ikke er med all "eyecandy". :)

 

Nå trenger imidlertid ikke kortet å være *helt* lydløst, det viktigste er at vifteløsningen ikke bråker alt for mye. Pcen er ellers relativt stille av seg, og jeg ønsker ikke at et grafikkort skal ødelegge dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...