Gå til innhold

Kan man få suspend-to-ram til å fungere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I denne artikkelen står det suspend-to-ram verken fungerer i Mandrake, FC eller SuSE uten problemer. Finnest det ein distro der det er mogleg å få dette til å fungere problemfritt?? Eg har ikkje fått dette til i (K)Ubuntu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig ann på om noen har implementert det nødvendige i driverne du bruker for at sleep skal fungere.

På min laptop (AOpen 1557) så har det fungert lenge, i både Gentoo og (K)Ubuntu, som er de eneste jeg har prøvd.

Skrevet

På min laptop (855GM) så fungerer suspend på kernel (vanilla) 2.6.13.x og 2.6.15.x. Hadde problemer med standard X.org 6.8.2, måtte legge til et par patcher så fungerte den fint. Har nå X.org 6.9 og der fungerer alt perfekt (problemet lå i i810-driveren). Det eneste jeg må gjøre før jeg suspender maskinen er å slå av nettverket. Dette er i Slackware.

Har også testet maskinen i Ubuntu, alt jeg trengte å gjøre der var å sette ACPI_SLEEP=true i /etc/default/acpi-support.

Skrevet

Siden jeg ikke har laptop har jeg ikke peiling på hva dette faktisk betyr i praksis. Noen som kan lett formulere for meg hva det er å suspendere to ram?

Skrevet
På min laptop (855GM) så fungerer suspend på kernel  (vanilla) 2.6.13.x og 2.6.15.x. Hadde problemer med standard X.org 6.8.2, måtte legge til et par patcher så fungerte den fint. Har nå X.org 6.9 og der fungerer alt perfekt (problemet lå i i810-driveren). Det eneste jeg må gjøre før jeg suspender maskinen er å slå av nettverket. Dette er i Slackware.

Har også testet maskinen i Ubuntu, alt jeg trengte å gjøre der var å sette ACPI_SLEEP=true i /etc/default/acpi-support.

5611522[/snapback]

Så ubuntu i trengte du ikkje å forandre noko på kernel eller X.org?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...