Gå til innhold

Bruk av helikopter etter patch 1.2 (?)


Anbefalte innlegg

Først og fremst er det et spill. At helikopterene blir nerfet syns jeg er helt greit. En del helikopter og flypiloter er complete a**holes som TKer for å fly i en hel runde. De som er gode til å fly vil fortsatt greie seg bra, man må bare endre strategien litt. Kanskje heli og fly vil operere mer som support for bakkepersonell, som vil være en stor fordel for spillet i sin helhet. Til når har strategisk bakkesupport fra helikopter og fly vært unntaket foran regelen, de reiser stort sett rundt på egen hånd som en slags s*tans flygende tanks.

5608021[/snapback]

 

 

Ønsker du tp får du spille med klanen din. Public finnes det ikke tp unntatt i enkelte squads rundt om. (noe jeg selvfølgelig er glad for :) )

 

Det at enkelte piloter tk'r for å fly en hel runde er da ikke grunnlag for at helikopteres skal ødelegges for de fleste som bruker det rett. (som forøvrig er mesteparten av spillerne, spiller du på skikkelige servere slipper du tk whores.)

 

Det at det er et spill vet jeg jo, ikke noe er spesielt realistisk men det er da ikke noe vits i å lage en så stor "balanse" i spillet at en transport truck tåler det samme som et helikopter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

bare bra at det er blitt litt mer balanse, så slepper man de største irritasjonsmomentene..

 

har ikke fått testa Heli selv enda, gleder meg til å skyte ned noen ihvertfall til helga :=)

Lenke til kommentar

Å fly heli er gøy, men dere må jo bare innrømme at litt nerfing var på sin plass.

Det er rett og slett drita kjedelig å ikke fly, når du hele forbanka tia blir most av et eller annet helikopter. Jeg synes nå godt de kunne latt stasjonære mg'er skyte rett opp (vertikalt) mens de var i gang.

Lenke til kommentar
Det at enkelte piloter tk'r for å fly en hel runde er da ikke grunnlag for at helikopteres skal ødelegges for de fleste som bruker det rett. (som forøvrig er mesteparten av spillerne, spiller du på skikkelige servere slipper du tk whores.)

Det skaper en god del irritasjon, men hovedgrunnen til at de ble såpass redusert var vel at de var altfor kraftige. Når en helinoob som meg greier å skuffe inn 20:1 Kill/Death Ratio i en runde så sier det litt om hvor lite som kreves :!: Om de er for mye redusert vet jeg strengt tatt ikke, har ikke prøvd de etter patchen kom
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva det er med folk jeg, heliene er ikke og har aldri vært spesielt vanskelige å plukke ned, mange går bare å venter på at andre skal gjøre noe med det og spawner som medic eller noe anna tull, hva forventer dere? At dere skal kunne plukke ned et helikopter med pistolen?!?

Det finnes så mange midler for å plukke ned heli, og allikvel tror de fleste at AA er det eneste som funker. Biler, AT, tanks, apc, AA, TOW, fly, andre helikopter og sniper tilogmed. Det virker som de fleste whiner på helihoring isteden for å faktisk prøve å plukke det ned. :nei:

 

Og i tillegg når man spiller public så er det heller få helikopter-piloter og skyttere som virkelig jobber sammen. Dette gjør det jo enda enklere å plukke de ned.

 

Folk her whiner på BH horing, legger sjelden merke til ekte BH horing utenom Mashtuur, så her burde de heller gjort noe med kartet og evt MEC/China transport helikopteret.

Endret av da_devil
Lenke til kommentar
*snip*

Tror du har misset poenget helt. Det handler ikke om at det ikke var mulig å plukke ned helikopter. Poenget er balanse. Så lenge enkelte ting er graverende ubalansert ødelegger det den totale spillbarheten. 100% balanse vil det nok aldri bli, men det betyr ikke at man skal droppe balansekonseptet helt!

Lenke til kommentar
Det er da ting som har bedra seg i heli og!  Tvg og treffsikkerheten på rakkettene. ;)

 

Og husk: Ikkje skylde på hw når det er brukerfeil! :lol:

5609923[/snapback]

Syns ikke det var en bra ting jeg, nå er det jo så lett, nå kan jo alle bruke de :(

Likte det SÅÅÅ mye bedre slik det var, med lang range og vanskeligere å bruke :love:

Endret av da_devil
Lenke til kommentar
Det er da ting som har bedra seg i heli og!  Tvg og treffsikkerheten på rakkettene. ;)

 

Og husk: Ikkje skylde på hw når det er brukerfeil! :lol:

5609923[/snapback]

Syns ikke det var en bra ting jeg, nå er det jo så lett, nå kan jo alle bruke de :(

Likte det SÅÅÅ mye bedre slik det var, med lang range og vanskeligere å bruke :love:

5609945[/snapback]

 

Troo.

 

Battlefield er noobifisert som så mange andre også har sagt, iallefall på battlefield.no foruma.

 

Balanse er bra, men det skal ikke bli slik at det er likt for alle. En tanks skal kunne gjøre mer skade enn en mann med G3, og et kampheli skal kunne gjøre mer skade enn tanks men det gjør det knapt lenger, det har fått for mange fiender. Tanksen derimot har fått det lettere når som ingen kan kaste C4 på den, dermed skal det mer til for å ta den fra f.eks andre siden av et nettinggjerde. Den kan ta deg, du kan ikke ta den.

Lenke til kommentar
Hvis poenget KUN var balanse burde de droppet all HW og banna gode spillere.

Hmm, tror du blander sammen enda fler konsepter her...

Syns ikke det var en bra ting jeg, nå er det jo så lett, nå kan jo alle bruke de :(

Likte det SÅÅÅ mye bedre slik det var, med lang range og vanskeligere å bruke :love:

5609945[/snapback]

uhh, det at de hadde så lang range var jo det som gjorde det altfor lett å bruke!? Var da aldri noe spesielt vanskelig å styre selve TVG'en! For ikke å snakke om rakettene i flyene. Har aldri fått så enkle kills som da jeg satt i missilposisjonen på et bombefly. Der var det virkelig bare å vente på lock-on og så skyte avgårde. Kjøretøyene hadde ikke engang countermeasures og missilen traff alltid. One-shot-one-kill.... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Battlefield er noobifisert som så mange andre også har sagt, iallefall på battlefield.no foruma.

5610237[/snapback]

BF har alltid hatt en form for "noobifisering" iogmed at det er mye tilfeldig hvor skuddene havner, men det de forsøker med patchene er å hindre at enhver noob kan skape ekstrem ubalanse i spillet. Nå som helikopter og fly ikke kan herje fritt lenger trenger man skikkelig dyktighet for å bruke dem effektivt. Gode piloter vil klare seg bra, mens mindre gode piloter vil begynne å sutre.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
uhh, det at de hadde så lang range var jo det som gjorde det altfor lett å bruke!? Var da aldri noe spesielt vanskelig å styre selve TVG'en! For ikke å snakke om rakettene i flyene. Har aldri fått så enkle kills som da jeg satt i missilposisjonen på et bombefly. Der var det virkelig bare å vente på lock-on og så skyte avgårde. Kjøretøyene hadde ikke engang countermeasures og missilen traff alltid. One-shot-one-kill....  :thumbdown:

 

Lang range gjør de lettere å bruke?!? Særlig, men en god pilot som vet hvordan han skal "sikte" for skytteren gjør susen...

Helikopteret var da perfekt slik det var, hvis man skulle overleve lenge uten å dø, var det nødvendig med godt samarbeid mellom skytter og pilot, man måtte reparere ofte, og treffe godt med tv missil, helst på første forsøk.

Tv er ikke vanskelig å styre nei, men å treffe helikopter og fly i noen situasjoner er... Link :love:

Og ang laser guida missiler, så klart de er lette, men det går fint an å drepe UTEN lock, noe jeg anbefaler deg å prøve.

 

Nå som helikopter og fly ikke kan herje fritt lenger trenger man skikkelig dyktighet for å bruke dem effektivt. Gode piloter vil klare seg bra, mens mindre gode piloter vil begynne å sutre.

 

Har du prøvd å fly heli med skikkelige flyhorer noengang, eller med 4 AAer på hver sin side av wake øya? eller sharqi med AT biler aa og tow? Å overleve lenge her krevde skills, men det er klart noen ganger var det nesten ikke motstand heller, men så prøver ikke folk så veldig hardt heller da...

 

Samme hva du sier så synes jeg det var en feil av ea/dice å ødelegge helikoptrene på denne måten :thumbdown:

Endret av da_devil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...