Gå til innhold

Hvordan bruke VMware?


trygveaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har forstått, må du ha vmware WORKSTATION for å legge inn operativsystemet, så kan du bruke player senere for å kjøre den virtuelle disken.

 

Legg in vmware workstation, start opp.

Workstation starter opp, du velger "new virtual machine" eller noe sånt, velger i preferences cd'n du vil boote fra, og så starter du den nye virtuelle maskinen.

Etter dette funker det som en standard installasjon.

 

VMware workstation for windows: http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...rkstation.shtml

 

for linux: http://linux.softpedia.com/get/System/Emul...tion-3470.shtml

 

så slipper du å registrere deg.

 

 

Så et (relevant) spørsmål fra meg:

Noen som har sett noe på vmware server?

Den er gratis, den og, og jeg lurer på hvordan den funker i forhold til workstation.

Lurer bare på om jeg kan bruke den istedenfor workstation?

Kan ikke så mye om dette.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener, men det er for å kjøre et operativsystem som en gjest inni det du allerede kjører. Si du kjører windows på maskinen din nå. Da blir windows "host". Så starter du opp vmware, legger inn et operativsystem i vmware, som da kalles "guest".

Du kjører begge to samtidig, men det ene er gjest i det andre. Det er som et hvilket som helst annet program. Tenk deg at du kunne ha et operativsystem kjørende i browservinduet ditt, det ser omtrent likt ut.

 

Forståelig forklaring? :yes:

Lenke til kommentar

Hva er egentlig vitsen med å installere og kjøre et operativsystem i et vindu? Kan jeg bruke dette til f.eks. hvis du har et betaprogram så kan du installere det i oprativsystemet som kjører i vinduet for å være helt sikker på at det ikke skjer noe med PCen din?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...