Gå til innhold

Oppdatere firmware 350


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil du oppdatere firmware? Håper ikke jeg får behov for å gjøre det med min enda eldre 20D på en god stund, hvis noensinne. Det fungerer jo glimrende, så hvorfor skulle jeg det? Og hvorfor skulle du, du har jo enda nyere kamera?

5600601[/snapback]

 

Det er derfor jeg lurte på hva en evt oppdatering gjør..

Lenke til kommentar

En oppdatering retter normalt opp bugs i firmwaren. For eksempel må jeg flashe min 20D hvis jeg skal bruke Lexar-kort. Jeg unngår det med å kjøpe Sandisk i steden. 350D har ingen kjente bugs foreløpig.

Jeg lever etter samme filosofi som jeg hadde da jeg drev et pc-basert lydstudio: Never change a winning team!

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte firmwaren på mitt Konica Minolta Z3 for litt over et år siden og jeg fikk faktisk bedre bilder av det. Har hørt andre også som har hatt samme erfaring. Jeg tror derimot ikke dette vil bil tilfellet på et d-slr som 350D, her er det nok fortografens nivå som bestemmer!

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du oppdatere firmware? Håper ikke jeg får behov for å gjøre det med min enda eldre 20D på en god stund, hvis noensinne. Det fungerer jo glimrende, så hvorfor skulle jeg det? Og hvorfor skulle du, du har jo enda nyere kamera?

5600601[/snapback]

 

Det er derfor jeg lurte på hva en evt oppdatering gjør..

5601019[/snapback]

 

 

Man bør alltid oppdatere firmware, ta en tur innom dpreview.com, her står det forklart i detalj hva firmware oppdateringer tar for seg.

Lenke til kommentar

Hei! Her er link til en Canon side som forklarer hvordan du kan installere Firmware upgrade v1.0.3. Lykke til!

 

http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital2/e3...firmware-e.html

 

This firmware update incorporates the following improvements:

 

1. Fixes the phenomenon of shots being unable to be taken when using the remote controller RC-1.

2. Fixes the phenomenon wherein the camera continues to scroll through images being played back.

3. Improves reliability in communication when using some CF cards.

This firmware update applies to cameras with firmware versions up to 1.0.2 installed. By installing this update, the phenomena will be fixed, and the affected cameras can be used without these problems. If your camera's firmware is already version 1.0.3, it is not necessary to perform this update

Endret av Mentos
Lenke til kommentar
Heisann, jeg lurer på hvordan/hva en oppdatering av firmware gjør?

jeg har canon eos 350, har lastet ned noe fra canon sin hjemmeside, men det virker som om det er programoppdatering, og ikke noe relatert til selve kameraet?

Må man ha kortleser?

5597551[/snapback]

 

Altså en oppdatering kommer ut fordi produsenten har rettet opp noen feil med produktet, i dette tilfellet kameraet. I noen tilfeller får man også nye funksjoner med en oppdatering.

I så å si alle tilfeller er en oppdatering som kommer ut, kun til det beste. Produsenter lager den tross alt for en grunn.

Jeg synes det var mange merkelige kommentarer fra folk her.

 

Hva oppdateringen gjør, skal stå på siden hvor du kan laste den ned.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...