Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan Linksys WRT54GS brukes som repeater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det går bra, bare sjekk at du får linux versjonen (v1-v4).

5596847[/snapback]

Jeg får ikke satt opp WRT54GS med firmware fra dd-wrt som repeater. Har prøvd WDS men da får en ikke knyttet klinter trådløst opp til WRT54. Er det noen som har en oppskrift? Er det et annet firmware som er å foretrekke når en vil bruke WRT54GS til repeater?

Lenke til kommentar

Hyperwrt:

 

 

Access Point (AP): Allows computers to connect normally to the router. This is the default and most commonly used mode.

 

Client Mode (STA): The router acts as a client, allowing wired computers to connect wirelessly to another access point.

 

Wireless Ethernet Bridge (WET): Similar to client mode, it allows wired computers to connect wirelessly. This mode however allows computers to be on the same subnet as the access point.

 

Wireless Distribution System (WDS): Allows several WDS-capable routers to be linked together creating a bigger wireless network.

 

WDS-AP: The router acts as both a WDS device and as an Access Point.

Bridge Restrict / Remote Bridges: If Bridge Restrict is enabled, only the MAC addresses in Remote Bridges are allowed to connect.

Lenke til kommentar
Hyperwrt:

WDS-AP: The router acts as both a WDS device and as an Access Point.

Bridge Restrict / Remote Bridges: If Bridge Restrict is enabled, only the MAC addresses in Remote Bridges are allowed to connect.

5601354[/snapback]

Takk da får jeg prøve på ny igjen. Ser nå at Hyperwrt firmware støtter WRT54GS : V1, V1.1, V2. Jeg har v4. Da blir det vel skjæring? :hmm:

Endret av caravan
Lenke til kommentar
Takk da får jeg prøve på ny igjen. Ser nå at Hyperwrt firmware støtter WRT54GS : V1, V1.1, V2. Jeg har v4. Da blir det vel skjæring?  :hmm:

5601814[/snapback]

 

Ser på hyperwrt forumet at flere bruker firmwaren med v4:

Eks: WRT54GS v4 with v4.70.8, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor13d [Feb 11 2006]

 

Tror at det står kun de versjonene av Linksys som Thibor har hjemme hos seg selv... :!:

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Har nå prøvd med hyperwrt. Tror ikke det gikk helt etter planen. Flashet med ver. 2.0 for GS. Fikk melding om at alt hadde gått greit, men får nå ikke kontakt med routeren. Power lyset blinker, wlan er dødt. Har prøvd å resette. Routeren vises ved kommandoen ipconfig. Er det noen som bruker hyperwrt på WRT54GS v.4?

Lenke til kommentar
Har du holdt inn resetknappen i 10-15 sek?

5602052[/snapback]

Ja det prøvd. Skal i kveld (har ikke tid nå) prøve å overføre orginal firmware med TFTP program. For så å legge inn firmwaret som la7dfa linker til. Så får vi se hvordan det går.

Endret av caravan
Lenke til kommentar
Har nå prøvd med hyperwrt. Tror ikke det gikk helt etter planen. Flashet med ver. 2.0 for GS. Fikk melding om at alt hadde gått greit, men får nå ikke kontakt med routeren. Power lyset blinker, wlan er dødt. Har prøvd å resette. Routeren vises ved kommandoen ipconfig. Er det noen som bruker hyperwrt på WRT54GS v.4?

5602045[/snapback]

 

 

Jeg har WRT54GS V.4 og bruker DD-WRT v.23 og det fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Trådstarter: har du fått liv i routeren din igjen? I tilfelle ikke, kan du sende meg en PM, så skal jeg gi deg oppskriften på å få liv i routeren igjen, og legge inn en firmware som fungerer.

5607273[/snapback]

Det var nok jeg som hadde problemer med routeren. Den er nå oppe og går igjen. Keine problem. En liten operasjon med kortsluttning av ben 15 på en Intel komponent var løsningen for å få router til å motta nytt firmware. Ellers takk for tilbudet Magic.

Har nå lagt inn Hyperwrt 2.1b1 + Thibor13d som la7dfa linket til. Det gikk helt fint. Ser dette firmwaret har WDS+repeater. Roter litt med instillinger. Får den nemlig ikke til å kommunisere med min SMC 2804WBR. Skal senere prøve å bruke 2 stk. WRT54GS.

Lenke til kommentar
Har nå prøvd med hyperwrt. Tror ikke det gikk helt etter planen. Flashet med ver. 2.0 for GS. Fikk melding om at alt hadde gått greit, men får nå ikke kontakt med routeren. Power lyset blinker, wlan er dødt. Har prøvd å resette. Routeren vises ved kommandoen ipconfig. Er det noen som bruker hyperwrt på WRT54GS v.4?

5602045[/snapback]

 

 

Jeg har WRT54GS V.4 og bruker DD-WRT v.23 og det fungerer helt fint.

5602699[/snapback]

 

Stinmaker, ser du sier du kjører DD-WRT v.23. Kjører du da også 2 stk wrt54g i wds mode? Jeg kjører selv v22final. skulle prøve v23 her for litt tilbake, men wds moden ville ikke virke... link til tråden min om evt : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525098&hl=

Lenke til kommentar
Har nå prøvd med hyperwrt. Tror ikke det gikk helt etter planen. Flashet med ver. 2.0 for GS. Fikk melding om at alt hadde gått greit, men får nå ikke kontakt med routeren. Power lyset blinker, wlan er dødt. Har prøvd å resette. Routeren vises ved kommandoen ipconfig. Er det noen som bruker hyperwrt på WRT54GS v.4?

5602045[/snapback]

 

 

Jeg har WRT54GS V.4 og bruker DD-WRT v.23 og det fungerer helt fint.

5602699[/snapback]

 

Stinmaker, ser du sier du kjører DD-WRT v.23. Kjører du da også 2 stk wrt54g i wds mode? Jeg kjører selv v22final. skulle prøve v23 her for litt tilbake, men wds moden ville ikke virke... link til tråden min om evt : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525098&hl=

5608788[/snapback]

 

Føreløpig så kjører jeg kun en stk wrt54gs med v.23 i AP modus, skal prøve å sette den andre som repeater senere engang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...