Gå til innhold

forslag til ny sykkel


Spr0cket

Anbefalte innlegg

skal ha meg sykkel til høsten men har lenge vært borte fra dette markedet.

 

så for meg en sykkel til å sykle til og fra jobb, men som har kapasitet til litt trening utenfor asfalt også, gjerne en som er skikket for nedoverbakkekjøring.

 

på bakgrunn av dette ønsker jeg meg

 

shimano xt utstyr

skivebremser (er alle disse wirestyrte eller fins det fremdeles noen med "ekte" skivebremser med hydraulisk kraftoverføring?)

 

ikke naudsynt med dempere i hue og rævva, men jeg skal ikke utelukke det.

 

prisklasse 6-10k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har GT avalanche 1.0 disc... den er finfin den. Skal du ha noe heftigere er det vel en som heter 0.0 elns...

 

Eneste ulempe er at du ikke kan låse gaffelen fra styret slik du f.eks. kan på en del bianchi sykler. (som er mye mindre anonyme og blir stjælt med en gang du bruker dem til annet en trening)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har sjekka litt rundt nå og fått et tilbud på en marvil sykkel som har full xt utrustning bortsett fra hayes hydrauliske skivebremser :thumbup: . låsbar dempegaffel. pris 12500kr. er dette et bra tilbud? er fjorårets modell btw.

 

en annet tilbud er en hardrox sykkel med deore og lx utstyr, dempegaffel og v-brems :thumbdown: dog er prisen mye hyggeligere 8500.

 

hva er deres vurdering at dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selvom jeg ikke har så mye kjennskap til marvil, så vil jeg tro at det er ganske så greit tilbud. Mange bra deler, xt krank, mavic felger (06 modellene ihvertfall, men regner med at fjorårets modeller har de samme delene).

 

Hvis du er i Oslo kan du ta deg en tur innom Raske Sykler (Pilestredet 47), de fører en del Gary Fisher og Rocky Mountain. Og det går sikkert an å finne en sykkel med såpass bra oppsett at det kan være like bra som fullt xt, eller bedre. ;)

 

edit: for guds skyld hold deg unna den med deore og lx. Deore er noe av det billigste du finner (og som alle vet: pris hører gjerne sammen med kvalitet). Og jeg snakker av erfaring, har "knust" en lx skifter, og en deore skifter bare ved å hoppe, ikke kræsj. (litt røff downhillsykling, men allikevel...) Kjører kun med SRAM nå jeg.

Endret av raid2
Lenke til kommentar

hva er "gode gamle deore"?

 

såvidt jeg husker var det noe som het deore som lå rett under lx (mellom stx og lx)

etterhvert erstattet dette det uslitelige stx utstyret stedmessig i stigen, men var langt dårligere slitestyrke på.

 

uansett, jeg endte opp med en sykkel med full xt, inkl xt hydr skivebremser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...