Gå til innhold

Abit IC7-G NB vifte - anbefalinger?


Doktor Progg

Anbefalte innlegg

Har et Abit IC7-G mobo hvor NB vifta begynner å halte litt. Veldig varierende hvordan den funker egentlig. Noen ganger går den fint, mens andre ganger stopper den helt.

 

Hvis noen har noen anbefalinger på hva jeg kan gjøre for enten å "fikse" den eksisterende vifte eller på hva jeg kan kjøpe som erstatning, så hadde jeg satt stor pris på det.

Hvis jeg må bytte så er det litt viktig at det er en billig løsning og at det ikke krever noe særegenheter for montering.

 

NB kjøleren på kortet mitt kan du se her.

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Har hatt det samme problemet som deg, på det samme kortet. Denne viften bråker etter tid, og er variabel i hvordan dn fungerer. Du kan prøve på å få bort støv og dritt som ligger mellom rillene på kjøleren, dette kan hjelpe.

 

Jeg fikset dette ved å kjøpe en Zalman kjøleløsning som er vifteløs --> lydløs.

 

denne fungerer meget bra. Jeg bruker stock cpu-kjøler og det fungerer fint sammen. Hvis du har en annen cpu-kjøler som er større så kanskje den ikke passer med denne NB-kjøleren, slik at de krasjer.

Lenke til kommentar

Hvis du har litt tid så kan du prøve og gjøre det samme som jeg gjorde. Fulgte med på en diskusjon her på forumet hvor noen hadde det samme HK som deg og meg med det samme problemet. Det viste seg at det var en fabrikk produsert feil med den vifta. Alt du trengte å gjøre var å sende en mail til Abit i Nederland og forklare problemet pluss adressen din. Dette gjorde jeg. Etter 2 uker kom det en ny vifte i posten. Merk dette var for 9 mnd siden. Veit ikke om de fremdeles har den samme policyen ang Hk ditt. Det er verdt et forsøk hvis du har tid. :)

Lenke til kommentar
Heisann!

Har hatt det samme problemet som deg, på det samme kortet. Denne viften bråker etter tid, og er variabel i hvordan dn fungerer. Du kan prøve på å få bort støv og dritt som ligger mellom rillene på kjøleren, dette kan hjelpe.

 

Jeg fikset dette ved å kjøpe en Zalman kjøleløsning som er vifteløs --> lydløs.

 

denne fungerer meget bra. Jeg bruker stock cpu-kjøler og det fungerer fint sammen. Hvis du har en annen cpu-kjøler som er større så kanskje den ikke passer med denne NB-kjøleren, slik at de krasjer.

5592768[/snapback]

Hvordan fikk du egentlig festet den Zalmankjøleren?

Abit IC7 har jo ikke hull rundt chipsettet,så du får jo ikke festet kjøleren sånn som den skal.

Hvis man kjøper en Revoltec,så kan vel den festes på de orginale festene?

 

8.JPG

Lenke til kommentar
Heisann!

Har hatt det samme problemet som deg, på det samme kortet. Denne viften bråker etter tid, og er variabel i hvordan dn fungerer. Du kan prøve på å få bort støv og dritt som ligger mellom rillene på kjøleren, dette kan hjelpe.

 

Jeg fikset dette ved å kjøpe en Zalman kjøleløsning som er vifteløs --> lydløs.

 

denne fungerer meget bra. Jeg bruker stock cpu-kjøler og det fungerer fint sammen. Hvis du har en annen cpu-kjøler som er større så kanskje den ikke passer med denne NB-kjøleren, slik at de krasjer.

5592768[/snapback]

Hvordan fikk du egentlig festet den Zalmankjøleren?

Abit IC7 har jo ikke hull rundt chipsettet,så du får jo ikke festet kjøleren sånn som den skal.

Hvis man kjøper en Revoltec,så kan vel den festes på de orginale festene?

 

8.JPG

5593301[/snapback]

 

Har den Revoltec-kjøleren og IC7-G, kan bekrefte at dette fungerer flott.

Lenke til kommentar
Heisann!

Har hatt det samme problemet som deg, på det samme kortet. Denne viften bråker etter tid, og er variabel i hvordan dn fungerer. Du kan prøve på å få bort støv og dritt som ligger mellom rillene på kjøleren, dette kan hjelpe.

 

Jeg fikset dette ved å kjøpe en Zalman kjøleløsning som er vifteløs --> lydløs.

 

denne fungerer meget bra. Jeg bruker stock cpu-kjøler og det fungerer fint sammen. Hvis du har en annen cpu-kjøler som er større så kanskje den ikke passer med denne NB-kjøleren, slik at de krasjer.

5592768[/snapback]

Hvordan fikk du egentlig festet den Zalmankjøleren?

Abit IC7 har jo ikke hull rundt chipsettet,så du får jo ikke festet kjøleren sånn som den skal.

Hvis man kjøper en Revoltec,så kan vel den festes på de orginale festene?

 

8.JPG

5593301[/snapback]

 

Takker for tips alle mann!

 

Vet noen om noen butikker i Oslo (helst sentrum) som har den Revoltec ribba?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...