Gå til innhold

Forslag til et par front høyttalere og reciever!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte den dyreste best, særlig: I Bi-Amp modus brukes både front og surround back høyttalerterminalene, til å drive fronthøyttalerne, for å få et forbedret lydbilde foran :) men skulle gjerne hatt en 7.1 reciever, slik at jeg kan ha to front, en center to side, og to bakhøyttalere. Men om noen kan komme med forslag til fronthøyttalere også ville det vært fint :)

Endret av revol2k
Lenke til kommentar
Likte den dyreste best, særlig: I Bi-Amp modus brukes både front og surround back høyttalerterminalene, til å drive fronthøyttalerne, for å få et forbedret lydbilde foran :) men skulle gjerne hatt en 7.1 reciever, slik at jeg kan ha to front, en center to side, og to bakhøyttalere. Men om noen kan komme med forslag til fronthøyttalere også ville det vært fint :)

5592145[/snapback]

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg lagt meg på 5.1 i førsteomgang. Du har tydeligvis et begrenset budsjett og da vil du få mye mer glede av anlegget ditt om du putter de ekstra pengene i fronthøyttalere og forsterker eller en god sub, fremfor sidehøyttalerne.

 

Men det er nå bare min mening.

 

forsterker i din prisklasse ville jeg absolutt valgt enten Pioneer VSX-915 eller kanskje aller helst Yamaha RX-V657, den får du for 3650,- fra www.fyndborsen.se (inkl porto og alt moms tull)

 

Er bass det som teller mest så kan du jo vurdere CERWIN-VEGA CLSC-10

 

Eller så kan du ta en titt på DALI Concept 6 som er en litt mindre, men veldig bra høyttaler iforhold til pris.

 

Blir litt over budsjettet til sammen.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så ville jeg lagt meg på 5.1 i førsteomgang. Du har tydeligvis et begrenset budsjett og da vil du få mye mer glede av anlegget ditt om du putter de ekstra pengene i fronthøyttalere og forsterker eller en god sub, fremfor sidehøyttalerne.

 

Men det er nå bare min mening.

(phax)

 

Jeg har allerede to gulvstående høyttalere, 2 bakgrundshøyttalere, 1 center og en sub fra før. Poenget er at jeg skal kjøpe nye høyttalere til front og bruke de jeg nå har i front til sidehøyttalere. Derfor trenger jeg også ny reciever.

Skal forresten som dere kanskje skjønner bruke anlegget til hjemmekino, men også musikk og er derfor interessert i at de har god lyd men også samtidig kan spille høyt.

 

Kikka litt på et par Proson høyttalere på komplett, er det noen som har prøvd disse eller kanskje har en mening om dem? Proson stratego top 10 sah

Endret av revol2k
Lenke til kommentar
De reciverne du har sett på har ikke mulighet til å drive de svære Prosonhøyttalerne på en skikkelig måte,så det kan du bare glemme.

5597944[/snapback]

 

Ikke Pioneer VSX-915-S receiver 7 x 100W sølv i Bi amp modus engang?

Men kanskje jeg skal beholde den recieveren jeg har da, og kjøpe en stereoforsterker slik at jeg kan få litt store høyttalere, har du forslag til en forsterker som kan driver f.eks de proson høyttalerene?

Endret av revol2k
Lenke til kommentar

De Prosonene er svære som kjøleskap med 2 stk 10 tommere i hver høyttaler,så det er klart at du kan ikke drive de med en liten fis av en forsterker.

At de har en impedans på 4 ohm gjør heller ikke saken bedre.

Du gjør lurt i å gå ned i størrelse. Hvis du ønsker mye trykk for en billig penge så er Cerwin-Vega et godt alternativ.

Lenke til kommentar
De Prosonene er svære som kjøleskap med 2 stk 10 tommere i hver høyttaler,så det er klart at du kan ikke drive de med en liten fis av en forsterker.

At de har en impedans på 4 ohm gjør heller ikke saken bedre.

Du gjør lurt i å gå ned i størrelse. Hvis du ønsker mye trykk for en billig penge så er Cerwin-Vega et godt alternativ.

5598103[/snapback]

 

Ja okei, har en kamerat som kjører de på en yamaha rx-v1500 og det fungerer veldig bra synes nå jeg! Men den er nok en del kraftigere enn hva jeg tenkte på, f.eks yamaha 657... Hva med CERWIN-VEGA V-10F eller V-12F, kan jeg få kjørt de med yamaha 657 eller pioneer vsx 915 k?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...