linuxmakke Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Når jeg skal logge inn på Ubuntu linux, kommer først X server failure, også bruker jeg inn bruker navn og passord i noe som ligner på dos og da kommer jeg ikke noe lengre enn til noen commandolinje:S (christer@ubuntu$) Hjelp ?
Mr.Elendig Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Kan du poste resultatet av: cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE cat /var/log/Xorg.0.log | grep WW
linuxmakke Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Skrevet 11. februar 2006 Resultat: (II) Loading extension MIT-SCREEN-SAVER (EE) No devices detected. Resultat: (WW) The directtory " /usr/share/X11/fonts/cyrillic " Does not exist. (WW) The directtory " /usr/share/X11/fonts/CID " Does not exist. (WW) " fonts.dir" not found (or not valid) in "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf/dirs/CID" (WW) Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such file or directory) (WW) Ignoring request to load module GLcore (WW) ATI: PCI Mach64 in slot 5:0:0 could not be detected! (WW) ATI: PCI Mach64 in slot 5:0:1 could not be detected!
Mr.Elendig Skrevet 11. februar 2006 Skrevet 11. februar 2006 Kva skjermkort er det du har i maskina? Prøv med å forandre drivaren i xorg.conf til vesa, det bør virke på dei fleste kort.
linuxmakke Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 Takker, fant det ut istad Nå har jeg ett annet problem; hvordan setter jeg opp Wireless network ?
kyrsjo Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Opprett en ny tråd. Men det korte svaret er : kommer ofte ann på hvaslags kort (nermere bestemt hvilket chipsett, skjekk lspci -v)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå