Gå til innhold

Hvordan heve forumet noen hakk


Anbefalte innlegg

Et forum kan være en glimrende plass å få tips og ideer, hjelp, veiledning m.fl. Etter å ha lest igjennom noen 100 innlegg sitter jeg med denne oppfatningen:

 

1. Det stilles mange gode problemstillinger.

 

2. Enda flere kunne ha brukt noen minutter på å søke etter tidligere innlegg om samme "problem" slik at ikke enda flere tråder stiller det samme spm. Finner man ikke en "likelydende" tråd som gir direkte svar, bør man være enda mer presis på problemstillingen og starte en ny tråd.

 

3. En del "kaprer" tråden til en trådstarter ved å legge fram sitt spm. inni tråden. Det opprinnelige spm. ""fordamper" og dette er lite respektfullt ovenfor trådstarter.

 

4. Mange trådstartere er veldig sløve med å gi tilbakemelding etter å ha fått noen forslag. En tilbakemelding er veldig viktig med tanke på at man skal lære noe av dette. Samtidig er det høflig å si takk, noe som de som kommer med forslag sikkert setter pris på.

 

Ha ei fin OL-helg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3. En del "kaprer" tråden til en trådstarter ved å legge fram sitt spm. inni tråden. Det opprinnelige spm. ""fordamper" og dette er lite respektfullt ovenfor trådstarter.

5587081[/snapback]

 

dette er noe av det dummeste jeg ser. det er lite sjanse for at en får svar på spørsmålet sitt, og hvis en gjør det vil en bare ha ødelagt en annen persons tråd.

Lenke til kommentar

Kjempefin post om et viktig tema fra en ny bruker som postet i feil kategori.

 

Men til saken :

 

1 ) Søking i forumet er ofte meget bortkastet tid, både grunnet antall poster som omhandler ditt søkeord uten å faktisk gi en løsning, samt antall tråder som ble stengt før en løsning faktisk tok sted. Dessuten er nesten ingen problem identiske.

 

2 ) Attpåtil er forumet delt inn i såpass mange underdeler at selv en viderekommer vil noen ganger ha problemer med hvor man burde søke eller poste. Man kan så klart søke gjennom hele forumet, men se punkt 1.

 

3 ) Det å takke er har du kanskje et poeng i, selv takker jeg alltid på forhånd. Det at en bruker har over 500 tråder med ordet "Takk for hjelp" er også litt overkill synes jeg.

Lenke til kommentar

Helt enig, veldig bra post newtron!

 

1) Er enig med Ulkesh at det kan være vanskelig å finne svar på problemet sitt gjennom å søke. Kanskje det burde bli enda mer vanlig å lage "samletråder" for et tema, slik at man kan finne flere svar tilknyttet samme tema i en og samme tråd. Ulempen er vel at tråden kan bli lang og uoversiktlig.

 

2) Synes folk bør bli flinkere til å lage FORKLARENDE og MER PRESISE overskrifter! Slik det er nå, er det for sløvt, virker som det noen ganger er viktigere å ha en litt "kul" overskrift. Ofte nesten umulig å vite hva slags problem tråden omhandler, så man må inn å lese for å finne det ut. Dette kunne gjort forumet enda mer oversiktlig og tidsbesparende, tror jeg da.

 

3) Også synes jeg folk kan være enda hyggeligere med hverandre, i måten man skriver på. Imøtekommende og oppmuntrende. Og huske at det er mange newbies som meg her inne. Det vil påvirke folk litt psykisk på en positiv måte, selv om det kan være bare noen få ord, og det "bare" er et forum. Skal prøve å skjerpe meg selv.

 

Håper mange leser tråden, og kommer med konstruktive forslag.

Tråden skulle kanskje vært flyttet et annet sted(?)

Lenke til kommentar

1) Enig. Skulle vært en slags kategoriinndeling her, når du lager en tråd, legge tråden i mer nyanserte kategorier. Da blir det kanskje lettere å bla/søke? Eller kanskje terningkast på hver tråd? Når en søker, vil tråder med høyt terningkast prioriteres.

 

2) Jepp, her også er det mye slurv. Jeg skulle ønske emnene kunne være lengre, for nå er de altfor korte til å lage en skikkelig forklarende overskrift. Da blir det også vanskeligere når en søker, se 1)

 

3) Tja, det er mennesker av alle slag her, men generell høflighet bør jo være et minimum.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...