Gå til innhold

Basics for å sette opp en CS 1.6 server?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nettop lagd en klan med noen andre, og vi vil gjerne ha egen server å spille på... Har en stasjonær pc som jeg ikke spiller på. Specs på denne:

 

Prosessor: Intel Pentium4 CPU 2.53GHz

Skjermkort: GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO

512 MB RAM

Harddisk: 109 GB

 

Duger denne til å sette opp server? Kan evt. oppgrader om det ikke koster for mye!

Hva må jeg gjøre for å "optimalisere" denne som CS-server, den vil bli brukt bare til det og kanskje lagre ltt filmer/filer osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, har nettop lagd en klan med noen andre, og vi vil gjerne ha egen server å spille på... Har en stasjonær pc som jeg ikke spiller på. Specs på denne:

 

Prosessor: Intel Pentium4 CPU 2.53GHz

Skjermkort: GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO

512 MB RAM

Harddisk: 109 GB

 

Duger denne til å sette opp server? Kan evt. oppgrader om det ikke koster for mye!

Hva må jeg gjøre for å "optimalisere" denne som CS-server, den vil bli brukt bare til det og kanskje lagre ltt filmer/filer osv.

5586497[/snapback]

 

 

Det hjelper ikke noe om du har en superserver, og 100kb/s inn/ut..

Gjerne litt informasjon om linjen din her også.

Skrevet

Har 100kb/s linje der den skal stå, men kan sikkert skaffe større!

Er ikke ute etter en superserver, men en server der vi kan spille 10on10 på større baner som de_dust og 7on7 på små knivbaner som fy_poolday (De er mer krevende)

 

Erling

Skrevet
Eehm, 100kbps ut blir vel ca 500 ping med 10 on 10. Skaff deg 1 mbps shdsl så begynner vi å snakke.

5587555[/snapback]

 

helt korrekt.

 

en cs-server (med 10on10) trekker ca 1mbit ut inn hele tiden. med riktige rates riktignok.

 

Hvorfor legge masse tid og penger i noe sånt, når det finnes mange profesjonelle firmaer i norge som selger slike tjenester?

Skrevet

Lol er jo ikke 10on10 med klaner og det blir ikke spilt fy_poolday med klaner da.. Så du snakker vel om public server.. Og da bør du ha minst 3mbit ut/inn for å ha en brukbar en..

Skrevet
Lol er jo ikke 10on10 med klaner og det blir ikke spilt fy_poolday med klaner da.. Så du snakker vel om public server.. Og da bør du ha minst 3mbit ut/inn for å ha en brukbar en..

5589174[/snapback]

 

Det er ikke nødvendig med 3Mbit ut/inn for 20 spillere.

Jeg har målinger på at en server kjørende 4*16 spillere med rates og ticrate på maks

brukte omtrent 350-400KB/s hver vei.

Skrevet
Lol er jo ikke 10on10 med klaner og det blir ikke spilt fy_poolday med klaner da.. Så du snakker vel om public server.. Og da bør du ha minst 3mbit ut/inn for å ha en brukbar en..

5589174[/snapback]

 

Det er ikke nødvendig med 3Mbit ut/inn for 20 spillere.

Jeg har målinger på at en server kjørende 4*16 spillere med rates og ticrate på maks

brukte omtrent 350-400KB/s hver vei.

5618364[/snapback]

 

Haha! Vis meg de "målingene"?

Skrevet

hardwaren er no god no jeg har en cs server oss meg, bare kom og spill den er non steam, den kjører på en celerone 2,4 ghz

 

 

Host: server.w4n.org

Skrevet

Vel, om du tror det eller ei crewer, sant er det. den gang jeg holdt på med cs driftet jeg rundt 25 servere på FreeBSD og win32.

Skrevet
Vel, om du tror det eller ei crewer, sant er det. den gang jeg holdt på med cs driftet jeg rundt 25 servere på FreeBSD og win32.

5620481[/snapback]

 

For hvilket community/leverandør?

Skrevet

"gamle" esports.no, jeg ser de har startet opp igjen nå, men jeg er ikke med der lenger. Jeg driftet de serverne som den gang stod i WAN Norge sitt nett. Og ja, vi hadde bedre ping enn dere har nå:p 0,2ms mot vg.no

Skrevet

Jeg kjører min cs server på en 500 mhz, så det står ikke på mhzen. Derimot har jeg en 4mb/4mb (full duplex) linje. Pingen er helt normal for andre, har ikke hørt noen klager.

Skrevet

Njah, det er faktisk forskjell:) HLDS er dårlig porta til nix desverre.

På en dual xeon 2.4 1.5GB kunne jeg med FreeBSD kjøre 4*16 spillere (max settings).

CPU loaden lå da på ca. 80-90%

På et helt identisk system kjørende win2003 prøvde jeg med 8*16 spillere,

da lå CPU loaden på rundt 10-15% :)

Skrevet

Nå skal ikke jeg si dette her helt sikkert,

men i FBSD kan man i alle fall kompilere kernelen til

å håndtere pakker med 1ms mellomrom, hvor det

egentlig er 10ms som standard.

 

Hva som er standard i win32/64 vet jeg ikke,

og hva som er standard i linux vet jeg i alle fall ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...