meankanin Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Ser etter et program som sjekker og loggfører nedetid på internettforbindelsen min. Noen som har noe å anbefale?
Lock-Aze Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Ser etter et program som sjekker og loggfører nedetid på internettforbindelsen min. Noen som har noe å anbefale? 5583810[/snapback] Vil anbefale deg å logge deg på modemet, da de fleste modem har en funksjon for å logge nedetid (mine har iallefall hatt det)
TheBoz Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Om du har en linux maskin stående kan du bruke dette bash scriptet som jeg har laget. Bytt ut HOST med en host som er stabil og ikke for langt unna deg. Som du ser sjekker dette scriptet om koblingen til denne hosten er oppe via ping. #!/bin/bash # oslos-banetele router HOST=194.19.81.41 PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin # # ping -c 4 $HOST 1> /dev/null 2> /dev/null CODE=$? if [ $CODE != 0 ]; then if [ ! -e /var/internett2 ]; then echo "`date` Internett er nede!" >> /var/log/adsl touch /var/internett2 fi else if [ -e /var/internett2 ]; then NU=`date +%s` VAR=`date -r /var/internett2 +%s` SEC=`expr $NU - $VAR` echo "`date` Internett OK igjen (Downtime: $SEC sekunder)" >> /var/log/adsl rm /var/internett2 fi fi
meankanin Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Skrevet 10. februar 2006 takk for kjappe svar! burde presisert: kan ikke bruke modemet (lang historie), og er på en WinXP maskin. noen som har noen andre tips? trenger egentlig bare noe sånt som TheBoz har laget, bare at det er et WinXP program og lager en fin logg.
Jester7 Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 (endret) Installer cygwin og du kan kjøre det scriptet. Eh, eller kanskje ikke. SLETT MEG! Endret 10. februar 2006 av Jester7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå