Gå til innhold

Clas Ohlson og feilrate (%)


Anbefalte innlegg

Som sikkert mange andre her inne - handler jeg endel hos Clas Ohlson i Oslo.

 

Men i den senere tid har jeg begynt å spørre meg selv;

"Hvorfor gidder du egentlig å handle der? Når du vet at du må levere produktet tilbake fordi et enten er ubrukelig, eller rett og slett ikke fungerer .."

 

Ca 30-35% av det som selges på Clas Ohlson viser seg jo å være feil på. Eller i beste tilfelle av dårlig kvalitet.

 

Riktignok er Clas'en helt grei på småting og billigvarer som ledninger og brytere etc. Men hvis du skal finne deg noe som er litt større og mere omfattende - er ikke dette rette stedet å handle på har jeg fått inntrykk av..

 

Mine 10 siste kjøp på Clas Ohlson har bare forsterket dette inntrykket ytterligere.

 

Hva synes dere andre?

 

<setmode>

/objektivitet = on

/offtopic = off

</setmode>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel da når du har denne kunnskapen (og det høres ut som om du har vært klar over dette en stund)...hvorfor kjøper du større ting der da?

 

Jeg kjøper så å si bare rekvisita og små ting der. Vel vitende om at en klokkeradio/CD spiller/tekoker knapt er verdt pappen de selges i.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Kjøpte et trådløst PCI nettverkskort der, måtte boote PCen hver gang oppkoblingen hikket litt (og det gjør jo trådløse nett).

 

Så feilraten er 100% for min del, og jeg har ikke tenkt å prøve å redusere den :p

 

Stein :-)

5582074[/snapback]

 

Vet du, akkurat det samme skjedde meg også. Har nok det samme kortet.. I tillegg var det ett helvete å få driveren til å "sitte" :)

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel da når du har denne kunnskapen (og det høres ut som om du har vært klar over dette en stund)...hvorfor kjøper du større ting der da?

 

Jeg kjøper så å si bare rekvisita og små ting der. Vel vitende om at en klokkeradio/CD spiller/tekoker knapt er verdt pappen de selges i.

 

AKIRA

5582038[/snapback]

 

Man er da tjukk i hue vet du.. tar tid før ting synker inn :p

 

Det er en helt spesiell klasse på varene som selges der.

 

Og som ikke det er nok - ser jeg at Jernia hvor jeg jobber også begynner å ta inn de samme varene...

 

Hårreisende ettersom det er jeg som er bla. returansvarlig ved min avdeling.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort de store innkjøp der selv, men for ikke så alt for lenge siden fikk jeg en dvd divx-spiller fra Clas Ohlson. Den fungerer faktisk utmerket, overraskende nok. :)

 

Uansett er ikke Clas Ohlson forretningen for å handle kvalitet, dette antar jeg at de fleste er inneforstått med. Kvalitet og pris henger jo ofte sammen; høy pris = høy kvalitet, lav pris = lav kvalitet. Det er rett og slett bare et spørsmål om å justere forventningene deretter.

Lenke til kommentar
Jeg handler en del på Clas Ohlson, og har faktisk gått over til Bilteam når det gjelder duppeditter til egenmekking. Billigerer og det holder generelt en høyere standard.

5582112[/snapback]

 

Hm.. du har utvilsomt et poeng der. Desverre ligger biltema utenfor min rekkevidde. Ingen sentrumsbutikker her.. :(

Lenke til kommentar
Jeg har ikke gjort de store innkjøp der selv, men for ikke så alt for lenge siden fikk jeg en dvd divx-spiller fra Clas Ohlson. Den fungerer faktisk utmerket, overraskende nok.  :)

 

Uansett er ikke Clas Ohlson forretningen for å handle kvalitet, dette antar jeg at de fleste er inneforstått med. Kvalitet og pris henger jo ofte sammen; høy pris = høy kvalitet, lav pris = lav kvalitet. Det er rett og slett bare et spørsmål om å justere forventningene deretter.

5582101[/snapback]

 

Åja, ikke kvalitet........ Det siste jeg kjøpte var en Partner gresstrimmer/ryddesag.

Ellers har jeg handlet bl.a Bosch elektroverktøy, rørdeler, div verktøy, kabler osv.

Selvfølgelig styrer jeg unna elektroniske produkter med fantasipriser.........

Lenke til kommentar
Kan bare meddele at verstingproduktene til Clas Ohlson har en feilrate på ca 6%, og at disse blir byttet ut rimelig kvikt. Og hvor ellers finner du 30dagers åpent kjøp, og tilgodelapp på alle varer uten kvittering :)

5582126[/snapback]

 

Hvor har dette tallet fra?

 

Hvis tallet kommer fra Clas Ohlson selv, inneholder nok ikke dette tallet alle de som rett og slett ikke gidder å klage/reklamere på produktene fordi det krever for mye energi fra kunden...

Endret av tomahg
Lenke til kommentar

Skjønner rett og slett ikke problemet ditt. Jeg kunne også laget fult av slike tråder om blant annet Europris, Spar Kjøp, Max 20 osv. men hva i huleste er vitsen?

 

Det er mye positivt med Clas Ohlson. Like mye positivt, og like mye negativt som alle andre butikker. Har både handlet der via internett og butikk. Kjøpte blant annet en klokkeradio der en gang. Klokka gikk for raskt, så fikk en ny modell uten noe som helst pes. Den fungerer helt utmerket etter lang tid.

 

Hvor du har disse feilprosenttallene dine ifra må du også legge frem siden det er en påstand du tydeligvis vet med 100% sikkerhet. Hvis de er utregnet fra dine 10 handler der er det langt ifra nok grunnlag til å legge frem slike tall.

 

Det er noe som heter: Du får det du betaler for.

 

Lykke til med dine fremtidige kjøp hos denne "møkkasjappa"

Lenke til kommentar
Skjønner rett og slett ikke problemet ditt. Jeg kunne også laget fult av slike tråder om blant annet Europris, Spar Kjøp, Max 20 osv. men hva i huleste er vitsen?

 

Det er mye positivt med Clas Ohlson. Like mye positivt, og like mye negativt som alle andre butikker. Har både handlet der via internett og butikk. Kjøpte blant annet en klokkeradio der en gang. Klokka gikk for raskt, så fikk en ny modell uten noe som helst pes. Den fungerer helt utmerket etter lang tid.

 

Hvor du har disse feilprosenttallene dine ifra må du også legge frem siden det er en påstand du tydeligvis vet med 100% sikkerhet. Hvis de er utregnet fra dine 10 handler der er det langt ifra nok grunnlag til å legge frem slike tall.

 

Det er noe som heter: Du får det du betaler for.

 

Lykke til med dine fremtidige kjøp hos denne "møkkasjappa"

5583114[/snapback]

 

Jeg prøver å få frem andres meninger og erfaringer. Hvis du har problemer med å forstå det - så gjenta for deg selv at du -har- problemer med å forstå det. Og la være å svare på slike tråder og gå videre..

 

Jeg har laget tråden. Dvs at for meg er det en vits. Du laget den ikke, du trenger ikke å forstå alt her i verden..

 

Med all respekt..

Lenke til kommentar

Har kjøpt:

Dremel (pluss forskjellige tilbehør ettepå)

Slagdrill fra Skil

Båndsliper fra Skil

Hjørnesliper fra Skil

Stikksag fra Skil

ALLE nevnte produkter har jeg vært svært fornøyd med, feilrate 0%. Men så kjøpte jeg ikke Cotech heller...

Kabler, skruer, pensler, ledninger, sparkelmasse, CD-box, Cat-5 veguttak mm. Ikke noe feil der.

Kjøpte til og med dyre skrutrekkere, både PH, PZ og vanlige. Disse er virkelig slitesterke - ingen tegn til at de er brukt, selv om jeg bruker herdede skruer av og til.

 

Så jeg er fornøyd med det JEG kjøper på ClasOhlson. Har man peiling, går det an å handle der. Betaler man 200 kroner for en slagdrill, kan man forvente at den feiler før konkurrenten som du må betale normal pris (ca 500 kr.) for.

Lenke til kommentar

Det enkleste er å handle merkevarer som B&D, Bosch, Skil o.s.v, da vet en hva en får!

Jeg handler ikke mye hos Clas Ohlson her i Bergen, isåfall er det kjente merkevarer.

Jeg er enig med sammenligningen med Europris, Mekk, Max 20. For de fleste oppegående mennesker vet at en som oftest får det en betaler for, selv om det er unntak.

Servicen er upåklagelig, synes jeg.

Jeg respekterer trådstarter's syn, men for meg er service en viktig del av handelen også.

Lenke til kommentar

Kjøper mye på Clas Ohlson og kan ikke si at jeg har fått noen varer med feil av betydning.

 

Men som de selv sier; kvalitet og pris henger sammen. Man kjøper selvfølgelig ikke en skrutrekker til 29,- hvis man er håndverker og bruker den 50 ganger om dagen hele året. Ethvert oppegående menneske skjønner at den holder en helt annen kvalitet når det gjelder materialvalg/hardhet av stålet osv. enn en skrutrekker til 249,- Men hvis man (som meg) skrur i en skrue en håndfull ganger i løpet av et år holder den faktisk i massevis, og slik er det med mange andre ting og; man må vurdere bruken/behovet kontra det man betaler.

 

En billig dings som varer i et par år er for de fleste et bedre valg enn en dings som varer livet ut men koster fem ganger så mye.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Har både en "dremel" og en stor 220V drill fra Clas Ohlson, og jeg er fornøyd med de. For noen år siden kjøpte jeg noen CD plater der (av merket Fujifilm), men det sluttet jeg med fordi jeg var ikke fornøyd med kvaliteten, og de var heller ikke spesielt billig. Det jeg kjøper mest av er skruer og muttere, og de er billige og av god kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...