Gå til innhold

Første bilde med nytt kamera - telefonen


riktig

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg en hyggelig hentelapp i posten, og pakken inneholdt et Canon EOS 350D med EF-S18-55. Etter å ha skrevet takkebrev til julenissen (meg) ladet vi batteriet og begynte å knipse bilder uten mål og mening. Etter ett døgn som speilrefleks-eier legger jeg ut første bilde til slakt, skryt eller hva det måtte være. Uansett et av de mest vellykkede. Kanskje ikke så spektakulært, men et sted må man begynne.

 

Her har jeg tatt et bilde av min gamle og slitte, men gode T610. Slengte telefon, kamera og kropp på senga og eksperimenterte (nei, ikke sånn senge-eksperimentering) litt med innstillinger.

Jeg har ikke tenkt komposisjon her, kun teknikk. Prøver å bli kjent med kameraet og dets mange funksjoner, så slikt får komme når jeg kan å bruke det godt nok.

Etterbehandlingen består av beskjæring, en svak oppskarping av telefonen og økt farge på lakenet. Likte kontrasten dette skapte. Det ser nesten litt kunstig ut, men det får bare være. ;)

 

img018791vp.th.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemelding. :)

 

Har ikke helt taket på alt ennå, men det kommer seg. Jeg prøvde egentlig å få mest fokus på "joysticken", og blurre resten litt, men det ble ikke helt etter planen. Er jo grenser for hvor nær man kommer.

Prøver å fotografere andre ting enn telefoner også. :p

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet som bidragsyter :grin:

Nå har du skrevet kritikker i lang tid som vi har gledet oss over. Nå er det endelig vår tur til å slakte dine arbeider :evil:

Til bildet er det ikke mer å si en at du har fått det ut av zoomen som den kan levere. Det er grenser for hvor selektiv DOF du kan få med blender mellom 3,5 og 5,6. For min del er jeg mer spent på hva ditt første virkelige motiv blir :yes:

Lenke til kommentar

Sett mange som klager på for lite dybdefokus. På mange bilder her inne. Jeg liker heller bilder med liten dybdeskarphet (stor lys-åpning). Kreves vel stativ og om man skal få bedre dybde. Eventuelt høyere ISO, og det fører jo bare til mer grums...

 

Grattis med kamera! ...Eller velkommen til en økomnomisk ruin - som jeg fikk høre da jeg kjøpte mitt. Dyrt om man skal ha et objektiv til hver en anledning...

Lenke til kommentar

OT: Jeg digger dyr... stas med mange m'er. Har en 75-300mm 4-5.6. Koster 2 lapper og skaper ikke akkurat de mest spektakulære bildene i skumring må jeg si... Driver å snuser litt på en 300mm f4 fast eller 100-400 f 4,5 - 5,6.

 

Ikke at det hjelper sinnsykt på en mørk og stormfull aften, men har hørt mye bra om dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...