Gå til innhold

M-Audio Revolution 7.1 eller X-Fi XtremeMusic?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M-Audio kortet var ihvertfall veldig bra da det kom på markedet.. Det fikk flere anbefalinger og har veldige gode DAC'er. Nå har jeg bare brukt den digitale utgangen på det kortet i HTPC'en. Bruker også XtremeMusic kortet.. og om du skal bruke kortet til spilling så er det helt klart X-Fi kortet som gjelder da X-Fi støtter den siste EAX versjonen. Jeg tør egentlig ikke å si hvilken kort som er best på musikk. Men det er nok noen her på forumet som vet.

Lenke til kommentar

Hei på deg :)

 

Jeg har et X-Fi XtremeMusic som jeg kjøpte for 3 uker siden. Etter mye om og men så falt jeg for dette her under 1000,- lappen.

 

Forventningene var store da jeg hentet pakken. Pakken som kortet lå i var relativ stor. Jeg åpnet den, og vips lå X-Fi pluss manual og drivere inne. Jeg skrudde opp PC'en, satte i kortet, startet PC'en og innstalerte driverne. Men. Det er mange som klager over dårlige drivere (de i CD'en som følger med) og at det er noe bugg med dem. Det jeg gjorde da var å laste ned nye drivere fra Creative.com. Det du gjør videre da, hvis du kjøper kortet, er å innstalere alt annet unntatt drivere. Dette ser du når du innstalerer. Uansett, nok om det. Da kan du fikse dette problemet med en gang.

 

Når jeg skulle teste, så må jeg si, jeg ble skikkelig overasket! Og ja da :D

Testa med BF2, FEAR, CoD2 og skal si at lyden fikk en annen dimensjon! For en punsh i skudda på våpnene :cool:

 

Så var det testing for musikk da... Man kan velge mellom 3 moduser for bruk av kortet (disse kan du bytte når du vil ettersom hva du skal gjøre). Game Mode, Entertainment Mode og Music Creation Mode. Hver gang jeg hører på musikk bytter jeg da til Entertain. Mode og Game Mode for spilling. Lyden fikk også her en ny dimensjon! Anbefaler at du har et 5.1 sett hjemme eller over, da lyden blir bedre.

Musikken er bare utrolig digg med XtremeMusic. Jeg ble skikkelig overasket etter jeg prøvde det. Man går et skikkelig stort skritt frem med XtremeMusic fra onboard-lydkort. Det skal være sant og visst.

 

Og ja. X-Fi støtter nye EAX. Den har mange millioner transistorer (husker ikke hvor mange) og har THX så klart.

 

Gå for X-Fi XtremeMusic du, og det bør høres live for å si det sånn! :yes:

Kortet oppfylte mine forvetninger!!

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Hallo.

 

Er ganske så enig med han oppe der, bortsett fra at jeg personlig ikke liker 'game mode', men har erfart at flere liker X-Fi bedre, har ikke direkte erfaring men snakket med noen bekjente som synes at de likte X-Fi best, men skal ikke snakke helt sikkert.

 

Men jeg har sett lyd på noe helt nytt, før hadde jeg integrert, men aldrig igjen X-Fi<3

Anbefaller foresten X-Fi på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...