Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsigelse av Bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må vel regne me å må betale montør regninga ja. men san bortsett fra det så skall du vel ikke være pliktige å betale noe... men er som sakt ikke heilt sikker.

forbrukerrådet kan vel sikkert hjelpe deg med det... for det er ikke sikkert opperatøren din godtar oppsigelesen din med det første. har vist vært mye styr med akurat det før...

Endret av Andrey
Lenke til kommentar

Det inngår i angreretts lover i norge, noe alle firmaer som jobber innlands skriver under på når det blir starta. Dvs. at når du har kjøpt en vare, kan du oppsi/sende tilbake varen du har bestillt innen 14 dager. Skjer det etter de 14 dagene, må du nokk betale et ekstra beløp.

Lenke til kommentar
Er omtrent 1 uke siden vi mottok vårt bredbånd. Vi er ikke fornøgde og lurer på om det er mulig å benytte angre-retten her  ? Hadde vært fint om noen kunne bistå med litt info om hvilke valg vi har :)

5573346[/snapback]

 

Hva er det dere ikke er fornøyd med da.. og hvem har dere bredbånd fra?

Lenke til kommentar
Er omtrent 1 uke siden vi mottok vårt bredbånd. Vi er ikke fornøgde og lurer på om det er mulig å benytte angre-retten her  ? Hadde vært fint om noen kunne bistå med litt info om hvilke valg vi har :)

5573346[/snapback]

 

Hva er det dere ikke er fornøyd med da.. og hvem har dere bredbånd fra?

5574856[/snapback]

 

Ja, det lurer jeg på også! Hastigheten? det burde du jo sjekka da du bestillte.

Lenke til kommentar

nei er ikke det samme det... er det feks hastighet som DERE bestillte men ikke er fornøyde med så kan dere ikke benytte dere av angrerettloven. Har derimot leverandøren gjort en feil/holder ikke mål kan du benytte deg av den.

 

altså, har leverandøren gjort en feil på noen måte er det bare å angre. har du gjort en feil derimot (feks bestillt abonoment, funnet et bedre i etterkant) må du nok forholde deg til de reglene du gikk med på da du bestillte abonomentet.

Lenke til kommentar

det skal jo være sagt da, hvis du virkelig vil kvitte deg med den så bare ljug så det renner (men ikke for mye;)) så får du det nok som du vil. værre er det ikke :) men uansett så er det det jeg postet litt lenger opp som gjelder.

 

og du har 14 dager etter du har mottat vare/tjeneste. hvis du ikke fikk noen opplysninger om oppsigelsesrett/angrerett når du bestillte har du 3 mnd :thumbup:

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
det skal jo være sagt da, hvis du virkelig vil kvitte deg med den så bare ljug så det renner (men ikke for mye;)) så får du det nok som du vil. værre er det ikke :) men uansett så er det det jeg postet litt lenger opp som gjelder.

 

og du har 14 dager etter du har mottat vare/tjeneste. hvis du ikke fikk noen opplysninger om oppsigelsesrett/angrerett når du bestillte har du 3 mnd  :thumbup:

5578068[/snapback]

 

Kjøper trenger ikke å oppgi noen grunn i det hele tatt for å benytte seg av angreretten.

Det er også etter at man har fått levert tjenesten at denne trår i kraft.

 

Bandreas vennligst les litt mer om emnet får du uttaler deg om noe såpass viktig, det finnes allerede nok av forvirring rundt temaet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bandreas vennligst les litt mer om emnet får du uttaler deg om noe såpass viktig, det finnes allerede nok av forvirring rundt temaet.

5578178[/snapback]

 

Da kan det kanskje være på sin plass å skrive hvilke regler som gjelder dersom du har bedre kunnskap om emnet.. eller?

Er det ikke slik at forbrukerkjøp via nettet(såkalt fjernsalg) her en lovbestemt angrerett som minimum er 14dgr, med mindre selger har gitt bedre betingelser (det er lov å gi bedre betingelser, men ikke dårligere). :)

Når det gjelder "ulven" er det faktisk litt uhøflig å be om hjelp/råd og selv ikke ville oppgi hverken leverandør eller hvorfor han vil benytte angreretten.. synes jeg.

Lenke til kommentar

"Angrerettloven gjelder for alle avtaler om kjøp av tjenester som er inngått utenfor fast utsalgssted eller via fjernsalg.

 

Loven gir 14 dagers angrefrist, men fristen kan i visse tilfeller forlenges til 3 måneder, også i enkelte tilfeller til 1 år.

 

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp av tjenester som er gjort i butikk eller verksted."

 

Det betyr altså at angreretten gjelder fra den dagen avtalen er inngått. Bestiller du for eksempel bredbånd over internett og mottar bekreftelsesmail med vedlagt angrefristskjema der og da, så er dette datoen som bestemmer når angrefristen går ut. Ikke den dagen du påkobles nett.

Lenke til kommentar
"Angrerettloven gjelder for alle avtaler om kjøp av tjenester som er inngått utenfor fast utsalgssted eller via fjernsalg.

 

Loven gir 14 dagers angrefrist, men fristen kan i visse tilfeller forlenges til 3 måneder, også i enkelte tilfeller til 1 år.

 

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp av tjenester som er gjort i butikk eller verksted."

 

Det betyr altså at angreretten gjelder fra den dagen avtalen er inngått. Bestiller du for eksempel bredbånd over internett og mottar bekreftelsesmail med vedlagt angrefristskjema der og da, så er dette datoen som bestemmer når angrefristen går ut. Ikke den dagen du påkobles nett.

5578315[/snapback]

 

Tja, vil heller påstå at det blir det motsatte i henhold til "angrerettloven" Kapittel 4

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

 

Med andre ord, det holder ikke å motta et skjema, du må også ha fått levert tjenesten eller varen før du kan angre.

Lenke til kommentar
"Angrerettloven gjelder for alle avtaler om kjøp av tjenester som er inngått utenfor fast utsalgssted eller via fjernsalg.

 

Loven gir 14 dagers angrefrist, men fristen kan i visse tilfeller forlenges til 3 måneder, også i enkelte tilfeller til 1 år.

 

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp av tjenester som er gjort i butikk eller verksted."

 

Det betyr altså at angreretten gjelder fra den dagen avtalen er inngått. Bestiller du for eksempel bredbånd over internett og mottar bekreftelsesmail med vedlagt angrefristskjema der og da, så er dette datoen som bestemmer når angrefristen går ut. Ikke den dagen du påkobles nett.

5578315[/snapback]

 

Tja, vil heller påstå at det blir det motsatte i henhold til "angrerettloven" Kapittel 4

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

 

Med andre ord, det holder ikke å motta et skjema, du må også ha fått levert tjenesten eller varen før du kan angre.

5578442[/snapback]

 

Angreretten gjelder fra den datoen som står på angreskjemaet fra leverandør. Har leverandør glemt å påskrive dette på angrerettskjemaet kan en ofte påkalle 3 måneders angrerett. I alle tilfeller gjelder ikke angreretten før du har muligheten til å ta i bruk varen. Forbrukeren skal ikke belastes av at varen tar tid å levere.

 

RTP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...