Gå til innhold

Quest for Glory serien!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage en liten tribute til et av mine favoritt-spill noensinne!

Husker jeg kjøpte den "oppussede" versjonen av QFG 1 - "So You Wanna Be A Hero?". Gjort om til VGA-grafikk og greier!

Ble rimelig fort hekta, der jeg satt og spilte på 286'n min!

Fikk etterhvert også et mono Sound Blaster lydkort (Sound Blaster 2.0) og da ble ting helt utenomjordisk digg! :w00t:

Jeg kjøpte så Trial By Fire, litt skuffende at de aldri pussa opp den også, så jeg måtte nøye meg med 16 fargers EGA og måtte skrive alt karakteren skulle gjøre ("PICK UP LAMP", "USE LAMP " etc hehe).

Gleden var stor da jeg fant ut at Wages of War hadde kommet ut, selv om de sa at shadows of Darkness skulle bli nr 3.

Wages of War er fortsatt et av de beste Adventure RPG'ene noensinne laget etter min mening.. Flotte landskap, og veldig fin stemning i det spillet..

Etter dette så falt jeg litt av lasset da Shadows of Darkness endelig kom ut.. Har faktisk enda ikke spilt det.. Og jeg vet ikke om jeg tør nå.. Kommer sikkert til å bli dritskuffa over VGA grafikk.. lol

Men nummer 5 i serien spilte jeg.. Også et veldig bra spill!

Screenshots:

sierra.jpgquest_for_glory2_1.gifQuest20for20Glory20320-20Wages20of2.pngQstGlry2.pngQforG04.jpgQforG03.jpgqfggnew.jpgqfg3-1.gifqfg1.gifheroold.jpgaug03_qfg_3.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, QFG. :)

Eg kjøpte Trial by Fire for Amiga når eg var på klassetur i England som 16-åring, utan heilt å vite kva slags spel det var. Men det viste seg å vere eit blinkskot :D. Eg vart skikkeleg hekta, og det var faktisk det først RPG/eventyr-spelet eg spelte gjennom to gongar på rad utan pause. Eg vart beldig skuffa når eg fann ut at QFG 3 ikkje hadde komt ut for Amiga, men det var ei lita trøst når eg nokre år seinare fekk tak i det første spelet i serien.

Hmm...kanskje eg skulle prøve å grave opp dei seinare spela i serien, no som eg har ein PC.

Uansett, takk for påminnelsen og dei flotte skjermskota, aMo. :)

Kay

Skrevet

Jeg savner disse gammle spillene...det er noe spesielt med dem altså. Jeg håper det dukker opp noen gammle perler som dette på Arcade tjenesten til Xbox Live engang.

Jeg hadde ivertfall betalt penger for det...

Skrevet

Sierra solgte en Anthology box med de 4 første spilla (er et bilde av coveret der oppe), og en dosbox emulator til nyere operativsystem tror jeg..

Men denne er tatt ut av produksjon og den supportes ikke lenger av Sierra, så jeg tror de har lagt den vekk for godt..

Synd.. Jeg også ville betalt godt for å sikre meg fungerende versjoner av disse spillene (Om enn bare for samleverdien!).. Diskettene som originalene mine er/var på vet jeg ikke helt hvor er, og de fungererer kanskje ikke lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...