Gå til innhold

Knotete autoformateringer i Word!

Lifeform

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har i lengre tid nå irritert meg over at Word automatisk skifter stil på absolutt HELE teksten min om jeg f.eks. bare vil ha et ord eller to i feit skrift.

Videre rykker progget inn HELE listen min, f.eks.

* Ting A

* Ting B

* Ting C

* Ting D

osv

Om jeg vil lage et innrykk av f.eks. Ting C.

Irriterende!

Hvordan disabler jeg dette? Evt. hvordan brukes dette fornuftig...?

Endret av Lifeform
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting i Word som tilsier at dette skal skje om ikke du bruker programmet på en uortodoks måte for å si det sånn. Hva gjør du når du har en slik liste og skal rykke inn et punkt? Hva gjør du når du formaterer skriften med fet?

Skrevet
Det er ingenting i Word som tilsier at dette skal skje om ikke du bruker programmet på en uortodoks måte for å si det sånn. Hva gjør du når du har en slik liste og skal rykke inn et punkt? Hva gjør du når du formaterer skriften med fet?

5570794[/snapback]

Takk for svar!

Gjør ingenting spes. Bare klikker F i menyen eller CTRL+F... Skal titte mer på det på jobb på mandag...

Skrevet

Hmm

Fremdeles probs her.

Slik ser Autoformat-menyene hos meg ut her;

Autoformat.gif

Fortlopende.gif

Har IKKE dette problemet på annen Windows XP-konto på samme maskinen, så må være et-la-ant jeg har kommt borti...

Ser dere hva / peiling på hva som kan være casen her....?

Skrevet

Word 2002? Vis oppgaveruten Stiler og formatering (Format -> Stiler og formatering). Høyreklikk på stilen Normal og velg Endre. Fjern haken foran Oppdater automatisk og hak av for Legg til i mal. Trykk deretter ned Skift og klikk Fil -> Lagre alt. Lagre dokumentet og lukk Word. Start opp på nytt og se om det gjentar seg.

Tidligere dokumenter kan fortsatt ha denne innstillingen aktivert og da må du gjenta operasjonen i disse dokumentene (da behøver du ikke hake av for Legg til i mal).

Skrevet
Word 2002? Vis oppgaveruten Stiler og formatering (Format -> Stiler og formatering). Høyreklikk på stilen Normal og velg Endre. Fjern haken foran Oppdater automatisk og hak av for Legg til i mal. Trykk deretter ned Skift og klikk Fil -> Lagre alt. Lagre dokumentet og lukk Word. Start opp på nytt og se om det gjentar seg.

Tidligere dokumenter kan fortsatt ha denne innstillingen aktivert og da må du gjenta operasjonen i disse dokumentene (da behøver du ikke hake av for Legg til i mal).

5594721[/snapback]

2003...!

;)

Takk! That did it! ... :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...