Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Topcom-modem/Catch-linje?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har adsl fra Catch med et medfølgende Topcom-modem. For et par dager siden var det ikke mulig å komme på internett og jeg luket fort modemet ut som synderen.

 

Jeg dro så til Elkjøp og kjøpte meg et Jensen-modem. Koblet det til router og jeg var på nett igjen, da er det vel logiskt at det er Topcom-modemet som er ødelagt tenkte jeg. Men i dag, da jeg skulle ta kontakt med support, prøvde jeg å koble til Topcom-modemet igjen og det fungerer som det skal. SYS-lampa på modemet blinker konstant, er dette korrekt? Etter hva jeg husker skal denne lyse og ikke blinke.

 

I tiden jeg har brukt Jensen-modemet har jeg mistet internett hver time. Her tenker jeg at det er Jensen-modemet som er ubrukelig, men kan det være linja mi som er ustabil? Har andre hatt problemer med Catch-linja?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På mitt Topcom Xplorer 871-modem har jeg ei lampe som blinker jevnt & trutt, men jeg husker ikke i farten om det står "SYS" eller "SYN" under/over den.

 

I tillegg er det ei "ADSL"-lampe som står konstant på.

 

Slik skal det visstnok være, og virker gjør det.

 

edit: I perioder har ADSL-linja vært dønn stabil i flere måneder, men av og til har det vært ustabilt, med brudd, auto-gjenoppkobling, og ny IP-adresse flere ganger i døgnet. Så har det "roet seg" igjen og vært stabilt og fint. Jeg blir ikke klok på det. (Det er Telenor dette her.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Jeg flyttet min ADSL linje fra Bodø (1 km fra Catch sitt HK) til Oslo i sommer. Jeg tok da med meg mitt SpeedStream modem, men dette ville ikke fungere. Linjen falt ut flere ganger om dagen. Jeg tok kontakt med support (driftes av Bluecom) og de sendte meg et nytt Topcom modem. Dette fikk jeg ikke kontakt med i det hele tatt. Rapporterte til support for Bluecom, og de sendte en tekniker for å gjøre en endring i sentral. Etter det fungerte Topcom modemet perfekt, og har ikke hatt noe problem siden.

Min erfaring er derfor at Topcom modemet fungerer optimalt på Catch/Bluecom linjen. Å ja, min sys-lampe blinker også konstant, men uten at dette medfører noe problem.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. Da får jeg nesten gå utifra at linja bare var nede den dagen Topcom-modemet ikke fungerte. Da får jeg isåfall levere tilbake Jensen-modemet til Elkjøp.

 

Topcom-modemet har forøvrig fungert i litt over 18 måneder nå, så sentralen er nok neppe problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...