thunderstorm77 Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har en BMW Touring 2002. Nylig har gassen begynt å leve sitt eget liv. Den er ugjevn og går opp og ned, selv når bilen står stille i fri. Den gar fra svært lavt og plutselig opp til 1500 o/min. Merker det også ved kjøring at bilen går ugjevnt, særlig ved lavt turtall. Noen som har en forklaring på hva dette kan komme av? Bør jeg ta dette på verksted? Skulle nesten tro det var noe skit som har kommet inn i systemet og ligger og delvis blokkerer for gass-tilførsel eller noe. Har opplevd noe lignende før (i USA), men ikke så kraftig. Da puttet jeg noe super-greier i bensintanken som rensket opp. Takk for hjelpen! MVH Kristian
Stig-Arne Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Er vel elektronisk gass på de bilene.. tipper jeg.. Kan være noe leif med giveren eller noe sånnt.. ett verksted er vel det beste for å finne ut å få reparert det på en såpass ny bil
Pluggen Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 Tror det er snakk om en mye eldre bil jeg Hva med å ta den til en av mange spesialister på disse bilene?
Stig-Arne Skrevet 7. februar 2006 Skrevet 7. februar 2006 jeg bare så 2002 jeg..så da tenkte jeg årsmodell
HAG Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Hvilken type bensin er det brukt på bilen? Har den stått lenge? Dette er vel en bil med forgassermotor? Har vært ute for plenklippere og "påhengser" med gangproblem pga. bensinen, spesielt norsk 95 oktan som inneholder ca 20-25% "cracka" komponenter, den "skiller seg" etter 4 - 6 uker uten bevegelse ("gammel bensin"), det dukker opp noen klumper som ligner geleklumper - de har svært små muligheter til og passere kanalene og dysene for tomgangskontrollen i forgasseren(e). Tok en rens på en 100HK påhenger som ikkje klarte å dorge fortøyd i kaien, etter rens av alle forgassere og resten av systemet inkludert tanken kunne den gå slik i timevis ;-) Norge har nok olje i havet, men bensinen vi kjøper på bensinstasjonene er ikkje lovlig i EU - kvaliteten holder i Russland eller lenger herfra - tungolja som ikke blir brukt i skip eller til kraftverk må gjøres av en plass - billigst er "innblanding" i 95 oktan bensin som ca. 97% av bensinkundene kjøper - da forsvinner "søppla" raskt uten kostnad for raffineriene. Tidligere blei "søppla" dumpa i atlanteren, når miljøkrava gjorde det ulovlig blei det to muligheter: Spesialavfall eller bland søppla inn i den mest solgte varen - gjett hva som koster minst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå