Gå til innhold

hyundai Q910 19" flat 1600x1200@85hz. 2613 kr.


Erlend!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte Hyundai f910 19" til 2795kr. Var ikke fornøyd med den. Sendte den tilbake og endte opp med en Viewsonic P95f+. Må bare si at det var to forskjellige verdener. Jeg personlig syntes at Hyundaien var litt slørete i bildet, hadde mange irriterende "nesten usynlige" striper over skjermen og en del moire. Men som sagt så er det min personlige mening. Har lest om andre som er veldig fornøyd med den skjermen.

 

Men nå koster jo Viewsonic P95f rundt 3400kr på enkelte wed shops. Så det er jo et valg.

 

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-09-16 16:53 ]

Lenke til kommentar

Jeg har den skjermen. Er helt fornøyd med den skjermen. Og jeg satt på en Sony TRINITON 17" før...

 

Alltså, den er ikke topp, som sony. Men verdt sine 2600 kroner.

 

Helt grei 19" for spill og normale brukere.

 

Men noter deg:

Bilderøret er ikke flatt, men "bildeyten" er det. Derfor markedsføres den som "flat".

 

Men jeg har stilt den så den virker helt flat :smile:

 

Og angående det at noen sier at de ser teksten "dypere" inne i skjermen. Alltså, teksten 2 ganger. Det gjør ikke jeg, eller, bare i et tilfelle. Boop-up screen. HELT HVIT tekst på HELT SVART bakgrunn. Ser det ikke på motsatt.

 

Du får bestemme selv!

Lenke til kommentar

Jeg eier og skjermen, og må si at den er billig, og yter veldig bra i forhold til kostnaden. MEN jeg har noen tips for å bruke 1600x1200 LYKKELIG på P910:

 

1. Sett opp skriftstørrelsen til 120 dpi i stedet for vanlige 96 (tror jeg, det er bare to valg i alle fall).

 

2. Gjør at du kan få brukt cleartype (du trenger kanskje et program som heter Tweak XP) Dette gjør UNDERVERKER for skriften (anti-aliasing på skrift altså. Bruker skjermkortet til dette og gjør altså ikke maskinen tregere)

 

3. Bruk Adobe's gamma-program for å kalibrere skjermen.

 

4. Reduser manuelt skjermen til minimum moiré. (en selvfølge, men denne skjermen har litt mer moiré enn andre, så... for egen helse :smile:

 

5. Om du sover i samme rom, vil du høre en pipelyd fra skjermen omtrent en halvtime etter at du har skrudd den av (gjør det hos meg i alle fall!) og du må dra ut støpselet. Går bra når du blir vant til det :smile:

 

6. NB: skjermen er veldig svak for strømsjokk, og første gang du skrur den på må du ikke ha den koblet til datamaskinen. Jeg tror jeg drepte min første slik. (Fikk ny på garantien, da)

 

Alt dette høres forferdelig ut, men vi mennesker har en utrolig evne til å tilpasse oss! Jeg hadde nå alt kommer til alt ikke vært en lykkeligere PC-bruker om jeg hadde kjøpt en 19-tommer til 5000.

 

Jeg bruker denne skjermen hele dagen, og den passer meg, etter at jeg har tilpasset den, perfekt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 16:53, skrev engen:

hadde mange irriterende "nesten usynlige" striper over skjermen og en del moire.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-09-16 16:53 ]</font>


 

mange bilderør som bla trinitron har to svarte striper som går over skjermen. det skal være sånn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...