Gå til innhold

Har jeg et minneproblem?


contore

Anbefalte innlegg

Ja, vet. En relativ vag emnetittel, men nå har det seg sånn at jeg ikke har så mye peiling. Anyway, here goes:

Tror jeg bare lister opp "symptomene":

 

* Først det som hovedsaklig gjør at jeg poster dette i minne-forumet: Når jeg skal spille et spill(Football Manager 2006) får jeg feilmelding så snart jeg skal lage new game eller loade en eksisterende; FM06 is running dangerously low on memory and will now quit to free up memory.

 

* Når jeg slår på pcen er det av og til det ikke går å gå inn på visse områder. Som oftest er det 'Nettverkstilkoblinger'. Da kommer bare timeglasset og vinduet svarer ikke.

 

* MSN messenger fryser og svarer ikke. Dette skjer KUN når det også er trøbbel med 'Nettverkstilkoblinger' - funker det så funker også MSN.

Dette gjelder også for Media Player.

 

* Har Webroot Spyware og får nesten alltid opp "programmet svarer ikke og vil lukkes aut." når jeg skal slå av pcen. Dette har nødvendigvis ikke noe med minneproblemet, men jeg nevner det nå uansett;)

 

Ellers har jeg hatt en del randome feil, som da jeg startet opp med feilsøkemodus og maskinen frøs og et par ganger har jeg fått opp error om at "rundll32.exe svarer ikke" :dontgetit: ved oppstart.

Også syntes jeg det virker som det er uvanlig mange prosesser i gang i task manager. Kan ta screenshot av dette hvis det hjelper:)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Refererer til spårsmålet i emnefeltet:

Jeg kan ikke svare deg, men det kan programmet Memtest86+.

 

Du sier forøvrig ingenting om det er nyinstallasjon av windows eller hvilken windows du har (siste er sansynligvis irrelevant i denne sammenheng). Har du nettopp installert windows, så ville jeg ha gjettet på minnefeil, strømforsyning eller varmgang. Ellers så skal du ikke se bort ifra at det kan ligge en god del malware på maskinen. Løsning = formattere og installere windows på nytt...

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har testet brikkene i en annen maskin, høres det ut som om det har noe med HK eller nettverkskortet å gjøre, (I`m just guessing :!: )

 

Hvis vi går ut i fra at HK er stillt inn på automatiske minne eks: timings eller lignende, kan feilen ligge der!

Har du 2 brikker eller 4 brikker?

Hvis du har 4, og du tilfeldigvis får startet med 1T, ligger feilen sansynligvis der! Den Skal stå på 2T med 3-4 brikker.

 

Hva med frekvensen? Har du klokken PCen?

 

Tror ikke jeg får rotet frem noen flere sannsynlige fenomener i det lille hodet mitt for øyeblikket :hmm:

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du 2 brikker eller 4 brikker?

Hvis du har 4, og du tilfeldigvis får startet med 1T, ligger feilen sansynligvis der! Den Skal stå på 2T med 3-4 brikker.

 

Hva med frekvensen? Har du klokken PCen?

5573065[/snapback]

 

Har to brikker. Ikke noe problem å starte pcen , hvis det er det du mener. Men ser ikke bort i fra at problemet ligger i en av rambrikkene, som sist!

 

Har ikke klokket pcen, nei. Fikk det ikke til:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...